„Celoroční důsledná osvěta se tak vyplácí. V porovnání s březnem letošního roku, kdy jsme zaznamenali necelých 600 sporných případů na linky se zvláštním tarifem, už v měsíci listopadu 2005 prověřujeme pouze 300 případů“, říká Otto Karsch, manažer pro bezpečnost ČESKÉHO TELECOMU. „Nesmíme však polevit, naše práce v oblasti osvěty i spolupráce s dalšími operátory nekončí. I nadále pokračujeme v prosazování bezpečnostních opatření, které dále ochrání naše zákazníky,“ dodává Karsch.
V listopadu 2005 ČESKÝ TELECOM například nabídl zdarma po dobu tří měsíců novou doplňkovou službu PC Strážce, která uživatelům komplexně ochrání počítač, data i komunikaci. Představuje vyspělý program před napadením z internetu. Zákazníci si mohou vybrat ze tří variant služby: PC Strážce (antivir, personální firewall, antispyware, IPC a dial-up control), PC Strážce Plus (rozšířeno o IPS, spam control a content control) a PC Strážce Plus 5 (ochrání zároveň 5 PC proti napadení z internetu rovněž s rozšířenými funkcionalitami).
ČESKÝ TELECOM upozornil na podvodná volání poprvé v roce 2003. Od této doby učinil mnoho opatření pro bezpečnost svých zákazníků. V boji proti podvodným hovorům a přesměrováním na linky se zvýšeným tarifem zaměřil na jednání s operátory v rámci Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí (APVTS) a neustálé informování uživatelů. Telekomunikační operátoři se v rámci APVTS dohodli na společném postupu v boji proti podvodným hovorům. Dohoda mezi operátory platí od 1. července 2005.
Linky se zvláštním tarifem slouží k provozu speciálních služeb, soutěží nebo speciálního zpravodajství. Hlasové linky začínají předčíslím 90×, internetové pak 976. Připojení k internetu podvodníci zneužívají tak, že pomocí škodlivého software nebo skriptů přesměrují klasické modemové připojení na linky se zvýšeným tarifem, kde zákazník namísto 18 korun za hodinu může v některých případech zaplatit i více než 4200 korun za hodinu.