„Ano, jde o výsledek prozákaznické strategie, založené na jednoduché myšlence, že musíte lidem nabídnout za jejich peníze co možno největší hodnotu,“ potvrzuje tento pozoruhodný trend Václav Bartoň, generální ředitel UPC a dodává: „naši zákazníci skutečně nejvíce oceňují, že si mohou mezi sebou telefonovat zdarma. Zjišťujeme, že si náš telefon kvůli tomu společně objednává stále více celých rodinných či přátelských uskupení. Teprve pak oceňují výhodné tarify UPC za volání do ostatních sítí a do zahraničí.
Zákazníci telefonních služeb UPC v průměru provolají přes tři sta minut za čtvrtletí. A co víc: zaplatí přitom pouze za zhruba 160 minut hovoru – zbývajících 140 minut, které provolají v síti UPC, je nestojí ani korunu! Průměr celkově provolaných minut je v tomto roce podle dostupných údajů vyšší než u uživatelů jiných pevných linek.
Čtvrtletí 2010 | Volání v sítích UPC minuty v % | 0dchozí minuty mimo síť UPC (placené) |
1. | 45,44% | 54,56% |
2, | 46,04% | 53,96% |
3. | 46,13% | 53,87% |
I když množství minut provolaných zákazníky UPC v průběhu roku kolísá (nejsilnější provoz je vždy ve čtvrtém čtvrtletí příslušného roku a v prvním čtvrtletí následujícího roku), celkově rok od roku roste. Například v roce 2007 to bylo 10,5 mil., v roce 2008 pak 18,3 mil. a v roce 2009 už 22, 8 mil. celkově provolaných minut.
Trend nepřímo potvrzuje i odhad pro končící rok 2010 „Věřím, že na jeho konci bude počet našich zákazníků opět o tisíce vyšší než v roce 2009. A jsem si jist tím, že procento volání zdarma v sítích UPC se oproti loňsku opět zvýší, stejně jako počet celkově provolaných minut,“ shrnuje Václav Bartoň.