Hlavní navigace

Podívejte se do Dohledového centra na YouTube

[Tisková zpráva] Infinity a.s. provozuje pro zákazníky službu nazývanou Dohledové centrum. Video může být přínosem pro ty z vás, kteří ještě v takovém centru nebyli a rádi by se dověděli, jak to tam celé funguje.

Sdílet

Centrum je založeno na připojení do sítě zákazníka a průběžném sledování stavu jeho prostředků, zátěžových charakteristik vybraných parametrů (WAN linky, vytížení procesorů, apod.), následně je prováděna potřebná konfigurace prostředků a dalších přídavných služeb. Veškerý monitoring je realizován špičkovými komerčními nástroji a softwarem z vlastního vývoje.

Dohledové centrum společnosti Infinity a.s. vzniklo v roce 1998 na základě poptávky velkého obchodního řetězce po dohledu nad jejich koncovými zařízeními. V roce 2000 se rozšířilo o oddělení HelpDesku a pět let poté o Hosting. Oddělení Servisní linky bylo zřízeno mnohem dříve, spolu se založením společnosti v roce 1992.

Veškerý monitoring je realizován špič­kovými komerčními nástroji a softwarem z vlastního vývoje. V současné době je ve středisku „dohledováno“ několik tisíc entit, tj. koncových zařízení. Poskytuje v tomto směru služby jak pro obchodní řetězce, tak pro výrobní firmy, účetní firmy a mnoho dalších menších společností. Zákazníci mají definovány některé své business procesy, které jsou pro ně kritické, a tyto procesy se monitorují do jejich nejnižších vrstev. Dále lze sledovat dlouhodobě celkový stav i aktuální situaci celé zákaznické infrastruktury.

Celkový přínos Dohledových center vidí Petr Staněk, Solution Partner Account Manager společnosti Microsoft s.r.o., v úspoře nákladů na ICT. Dalším důvodem může být z jeho pohledu zlepšení dostupnosti jednotlivých komponent a tím celé infrastruktury společnosti. „Výjimečnost Dohledového centra Infinity spočívá v integraci dohledových nástrojů od společnosti Microsoft a HP a vlastního HelpDeskového řešení společnosti Infinity, které umožňuje flexibilní a rychlou reakci na možné výpadky serverů a tím zajištění maximální dostupnosti celé ICT infrastruktury. V neposlední řadě je to také proaktivní monitoring klíčových business procesů, aplikací a business systémů“, dodává Petr Staněk.

Nejčastějším problémem, se kterým se pracovníci Dohledového centra setkávají na denní bázi byla překvapivě problematika komunikace s běžnými IT uživateli. Proto je na kvalifikaci zaměstnance DC kladen důraz nejenom z hlediska odbornosti, ale také z hlediska komunikačních dovedností, zejména pak empatie.  Zájemci se ve výkladu rovněž dozvěděli všechny přínosy zavedení monitoringu v Infinity. Jako stěžejní přínos lze vyzdvihnout zvýšení dostupnosti dílčích komponent systémů zákazníků a tím i celé jejich infrastruktury. Dalším kladem je již zmiňovaný proaktivní monitoring klíčových podnikových business procesů.

Podrobnější informace o službách Dohledového centra i možnost návštěvy lze domluvit prostřednictvím obchodních zástupců Infinity a.s.

Více viz:

http://www.in­finity.cz/Stran­ka/dohledove-centrum 
http://www.in­finity.cz/Stran­ka/hosting
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).