Hlavní navigace

Politolog Jan Kubáček hostem diskusního pořadu Téma Deníku na UPC Express TV ´

[Tisková zpráva] Politické strany, které nyní utrácí desítky milionů za volební kampaně, budou po volbách daleko méně odolné vůči tlaku různých lobbystických skupin.

Sdílet

Praha, 25. 5. 2010. Hostem diskuzního pořadu Téma Deníku vysílaného na televizní stanici UPC Express, která je šířena ve všech nabídkách analogové i digitální kabelové televize UPC, je tentokrát politolog a vysokoškolský pedagog Jan Kubáček. Ten se domnívá, že politické strany, které nyní utrácí desítky milionů za volební kampaně, budou po volbách daleko méně odolné vůči tlaku různých lobbystických skupin. A svoje vládnutí pak mohou přizpůsobovat jejich zájmům. Stranické pokladny totiž budou prázdné a zadluženým stranám nic jiného nezbude. „Strany se změní v obálky, do nichž každý bude moci vkládat co chce,“ obává se Jan Kubáček. Podle něj musí lidé brát s rezervou i výroky politiků, kolik je kampaň stojí. Například obě největší strany deklarovaly, že to bude zhruba 150 až 160 milionů korun. „Taková čísla je ale potřeba násobit dvoj až trojnásobně,“ míní známý politolog. S moderátorem Jan Kličkou z Deníku probral Jan Kubáček i možnost, že se by po případném vítězství ČSSD nakonec Jiří Paroubek nestal premiérem. Jan Kubáček se domnívá, že by předseda ČSSD mohl kývnout na křeslo šéfa sněmovny a připravit si tak půdu pro možnou prezidentskou kandidaturu.

Pořad Téma Deníku moderuje a připravuje Jan Klička, vedoucí domácí redakce těchto novin. Téma Deníku je čtrnáctidenník a diskuse trvá třicet minut. Při premiéře se vysílá celkem čtyřikrát a během následujících dvou týdnů je pak každý den několikrát reprízován. Zájemci ho mohou shlédnout také na You Tube.com. Na adrese jsou k dispozici i dřívější vydání pořadu.

Pozor: přepis pořadu nově naleznete na http://upcexpres­s.cz/temadeni­ku/ a v monitorovací službě Newton

UPC Express je informační, zpravodajský, publicistický a zábavní televizní kanál kabelové televize UPC, vysílaný v centrální pražské variantě a v osmi variantách regionálních. Je dostupný všem zákazníkům analogové a digitální kabelové televize UPC, tedy přibližně šesti stům tisícům českých domácností.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).