Nejvíce pro informování spotřebitelů o jejich právech a povinnostech loni v Česku udělal podle Evropské komise pořad Testoviny České televize. Ocenění včera 10. března předala zástupcům ČT eurokomisařka pro ochranu spotřebitele Meglena Kunevová. Zvítězila finská kampaň upozorňující zejména mladé lidi na rizika nakupování přes internet a mobilní telefon. „Ceny, kterou Černé ovce a Testoviny od Evropské komise obdržely, si velice vážím. Chápu jí jako ocenění naší dlouholeté snahy poskytovat divákům kompletní servis na poli občanskoprávních a spotřebitelských vztahů. Zároveň se potvrdilo, že Česká televize kvalitně naplňuje svoje hlavní poslání – službu veřejnosti“ říká šéfredaktor Redakce aktuální publicistiky ČT Jiří Vondráček.
Testoviny – informace a rady pro spotřebitele vysílá televize veřejné služby od začátku letošního roku každý všední den v podvečer na ČT1 v rámci pořadu Černé ovce. Průměrně magazín sleduje téměř 600.000 diváků starších 15 let. Mezi největší témata Černých ovcí patří v současnosti firmy, které nabízejí nebankovní půjčky, různé nabídkové akce, které si jako zákazníky vybírají hlavně starší lidi nebo průtahy reklamací. Pro tvůrce pořadu je důležitá zpětná vazba diváků, mj. také proto, že pořad vzniká především na základě námětů od nich.