Hlavní navigace

Práci přes Internet už nemusíte hledat jen na Internetu

[Tisková zpráva]

Sdílet

Práci přes Internet už nemusíte hledat jen na Internetu

Prace.cz a Deníky Bohemia a Moravia oživují díky nové službě pracovní trh v regionech

Praha, 15. dubna 2004 – Internet a tištěná média jsou do velké míry rivalové. Platí to i v oblasti inzerce pracovních nabídek. Výjimkou je nová spolupráce pracovního portálu www.prace.cz a Deníků Bohemia a Moravia. Dva partneři, z nichž každý je ve svém oboru dominantní, se spojili a zásadně rozšířili záběr a potenciál náborové inzerce v regionech. Nejčtenější lokální tisk začal pravidelně zveřejňovat na svých stránkách inzeráty vytvořené na portálu prace.cz. Díky tomu se čerstvé nabídky práce z internetu dostanou i k lidem, kteří na něj zatím nemají přístup. ‚Snažíme se o noviny co nejvíc zakotvené v místě, kde žijí naši čtenáři, a tahle služba, ač vychází z internetu, to skvěle splňuje. Internet v tomto případě funguje lokálně – na stránky každé deníkové mutace se dostanou vždy inzeráty z příslušného místa,‘ řekl David Novotný, marketingový manažer vydavatelství Vltava Labe Press, které Deníky Bohemia a Moravia vlastní.

Jednorázový inzerát, který si zaměstnavatelé na prace.cz objednají, je automaticky převeden z textové do grafické podoby a otištěn i na stránkách některého z místních deníků podle jejich výběru. Obvykle se pracovní nabídky zveřejněné v tisku teprve posléze umísťují na webové stránky příslušného média, ale nikdy ne opačně jako v tomto případě – zdrojem je tady internet, noviny inzeráty přejímají.

‚O službu je velký zájem i ze strany drobných firem a organizací. Oceňují hlavně úsporu času, který drobnému podnikateli permanentně chybí, a také to, že se nemusejí rozhodovat mezi internetem a tištěnou inzercí, že služba obsahuje obojí. Inzerují i živnostníci, kteří jinak většinou hledají zaměstnance přes známé. To, že se teď poptávají i přes internet, pomůže lépe propojit často se míjející nabídku s poptávkou a „promazat kola“ pracovního trhu,‘ říká Jiří Navrátil, marketingový ředitel společnosti LMC, která provozuje dva největší servery na českém internetovém trhu práce, což je kromě prace.cz ještě jobs.cz.

Zdánlivě nenápadná služba má pro inzerenty velkou přidanou hodnotu. Firmám v regionech, které tvrdě soutěží o každého kvalitního člověka, přichází vhod proto, že z jednoho zdroje, jedním jednoduchým úkonem a aniž by platily něco navíc oproti ceně inzerátu na internetu, osloví jak návštěvníky internetu, tak i konzervativnější čtenáře regionálního tisku.

Službu si ale objednávají nejen firmy, ale i organizace jako muzea a školy, pro které je mimo jiné atraktivní její nízká cena. Například Muchovo muzeum v Praze našlo jejím prostřednictvím prodavačku. „V krátké době se nám přihlásilo dostatečné množství uchazečů. Ti, co se o nás dozvěděli z novin, většinou telefonovali, ti z internetu nás oslovili mailem. Už po týdnu jsme přijali vybraného zaměstnance,“ říká jeho manažerka Kateřina Cinková. Potvrzuje tak, že přes internet již najdou práci lidé nejrůznějších profesí: účetní, obchodní zástupce, stavbyvedoucí, konstruktér, karosář, prodavač, montér či instalatér, ale i ošetřovatel koní – to je jen malá ukázka typu pracovních míst. Portál prace.cz je počtem nabídek práce největší na českém internetu. Je určen široké veřejnosti – jeho typickým návštěvníkem je průměrný, nepříliš vyhraněný internetový uživatel. ‚Prace.cz vznikla z potřeby lépe segmentovat elektronický trh práce ve chvíli, kdy se internet stal masovou záležitostí. Aby se nezmenšila účinnost služby jobs.cz zaměřené na vyhledávání zaměstnanců s vyšší a odbornou kvalifikací, vytvořili jsme před čtyřmi lety nové uživatelsky přátelské prostředí s jednoduchým ovládáním a začali jsme jej profilovat na pozice nižší a střední,‘ komentuje rozdíl mezi jobs.cz a prace.cz Jiří Navrátil.

Že prace.cz funguje nejen ve velkých aglomeracích, ale i v místech nechvalně proslulých vysokou nezaměstnaností, a nejen pro profese jako manažer nebo účetní, ale i třeba pro elektrikáře, potvrzuje jeden z jejích uživatelů, Zdeněk Fišer: „Přes internet jsem si našel práci již potřetí,“ říká. „Loni v červenci to bylo u jedné firmy v Chomutově. Později mě zlákal kamarád, abych šel dělat k nim do firmy, ale nakonec mě nevzali, protože měli málo zakázek. Ocitl jsem se na pracovním úřadě, kde jsem půl roku o práci nezavadil. Usedl jsem tedy nakonec opět doma k internetu a registroval jsem se všude možně. Ke svému překvapení jsem z portálu prace.cz dostal tolik nabídek na elektrikařinu, že jsem se nestačil divit… Přijal jsem práci v místě bydliště, ale nepřestával jsem hledat, až jsem konečně na stránkách www.prace.cz našel práci, která mě opravdu baví. Polepšil jsem si, pracuji jako technik bezdrátového internetu, opět v Chomutově, a jsem velmi spokojený. Měl jsem původně trochu obavy, že na internetu mohu třeba narazit na neseriózní zaměstnavatele, ale má zkušenost je velmi dobrá.“

Nová služba vytvořená ve spolupráci s Deníky Bohemia je dalším krokem prace.cz směrem k masovému uživateli. Dokonce i k tomu, kdo na internet ještě nevkročil.

Kontakt:
Alena Kořínková
product manager
LMC s.r.o.
telefon: +420 284080166
mobil: +420 602690985
e-mail: alena_korinko­va@lmc.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).