S českou pobočkou Google uzavřel festival spolupráci ve formě partnerského kanálu na největším světovém videoportálu YouTube (www.youtube.com/PragueSpringFestival), který tak usnadňuje cestu videoreportáží z festivalových akcí ze střižny do Vašich počítačů. Partnerský kanál na YouTube, kde najdete reportáže z průběhu festivalu Pražské jaro, je vlastní stránkou festivalu, ke které má přístup celosvětová komunita uživatelů. To, že video portál YouTube má ke klasické hudbě opravdu blízko, potvrdil i nedávno vytvořený první Symfonický orchestr YouTube (www.youtube.cz/symphonycz), který se spojil právě prostřednictvím internetu a vystoupil ve světoznámé Carnegie Hall v New Yorku. Mezi 90 vybraných hudebníků z celého světa se dostali hned tři Češi. Flickr a YouTube patří k aplikacím s přívlastkem „komunitní“.
Klasická hudba však prostřednictvím Pražského jara oslovuje nejen uživatele těchto dvou aplikací, ale také největší z nich – stránku festivalu najdete i na Facebooku (http://www.facebook.com/pages/Prague-Spring-Festival/182626700433).
Řešení studia Shortcat, které se svým progresivním návrhem zvítězilo ve výběrovém řízení, klade důraz na agilnost a efektivitu vývoje i výběrem technologií. Podobně jako další známé web 2.0 aplikace – například Twitter nebo Basecamp – i web Pražského jara využívá pro serverovou technologii frameworku Ruby on Rails. Práci s technologiemi na straně prohlížeče zase usnadňují frameworky Prototype, jQuery a Blueprint CSS.