Hlavní navigace

Předběžná závěrečná zpráva INVEX - DIGITEX 2006

[Tisková zpráva] INVEX – DIGITEX 2006 : Více spotřební elektroniky, řešení pro podnikání a nárůst spokojenosti vystavovatelů i návštěvníků. Veletrhy Invex-Digitex v letošním roce zaznamenaly nárůst výstavní plochy o 6% zejména díky nárůstu nabídky pro domácnosti. Návštěvníci obou současně konaných veletrhů se seznámili nejen s nabídkou výrobků a služeb tradičních vystavovatelů, ale viděli téměř stovku nových či „staronových“ vystavovatelů, nepřehlédnutelné byly expozice jako například Hewlett-Packard, Novell, JVC nebo Česká pošta. Svou premiéru na veletrzích měla pod novým názvem i Telefónica O2.

Sdílet

Podle marketingového šetření, které provedla Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity v Brně, dosáhlo svého cíle na veletrhu téměř 80% vystavovatelů. Tímto cílem bylo pro 82% z nich najít nové zákazníky. Spokojenost návštěvníků s veletrhem INVEX – DIGITEX dosáhla podle výzkumu 93,7 %.

Dle výzkumů společnosti Sunnysoft a Factum Invenio, jež po třetí provedly exkluzivní výzkum pro internetový portál iHNed.cz vyplývá, že návštěvníci prvních tří veletržních dnů měli na Invexu největší zájem o hardware a prezentační techniku (60%), následovaly software a multimedia (52%), mobilní komunikace (31%), internetové služby (28%) a témata informační bezpečnosti (19%). Návštěvníci Digitexu se zajímali nejvíce o digitální fotoaparáty a kamery (54%), audio systémy (33%), televizory a domácí kina (32%) a mobilní elektroniku (30%). Překvapením může být pouze 21% zájem o počítačové hry. S otázkou, zda je celková úroveň letošních veletrhů INVEX – DIGITEX vynikající souhlasilo 69% respondentů, s vynikající organizací souhlasilo 87% respondentů a získané informace za vynikající považuje 81% dotázaných. 78% dotázaných naplánovali uzavřít či již uzavřeli na Invexu – Digitexu kontrakty.

Tematické projekty jako dlouhá nit celým veletrhem
Ohlas zaznamenal třídenní projekt Elektronická podpora rozvoje regionů – Dny krajů, měst a obcí s podtitulem Občan – Internet – Úřad.

Zaregistrováno bylo na 1 200 zástupců měst a obcí a tematické přednášky zahrnovaly prezentaci konkrétních projektů krajů a nabídek řešení v oblasti ICT pro veřejnou správu. Na veletrhu opět nechyběla největší přehlídka podnikatelských příležitostí v ČR Franchise Meeting Point. Novinkou byl projekt TECHNOLOGIE & DESIGN, jehož cílem bylo představit špičkové produkty spotřební elektroniky ve světle inteligentních řešení moderní domácnosti. Fenoménu internetové telefonie a širokopásmovému připojení byla věnována série diskusí a prezentací VoIP & Broadband Expo 2006. Zástupcům prodejního řetězce v oblasti IT a spotřební elektroniky bylo určeno specializované odborné setkání Reseller Meeting Point, jehož cílem bylo zprostředkování nových obchodních kontaktů mezi výrobci, prodejci a distributory. V tomto projektu se registrovalo více než 1 500 prodejců a potvrdily se tak předpoklady, se kterými se na veletrh po letech vrátily také významné distributorské společnosti. Prostor dostali také odborníci ze školství, zdravotnictví a veřejné správy – na ICT Fóru pro školy mohlo získat více než 500 ředitelů škol a lektorů praktické zkušenosti s využitím ICT v samostatné výuce. Job Fair prezentoval nabídky práce nejen pro nadnárodní giganty v oblasti IT. Návštěvníky lákala a bavila nová expozice Media Hall, jejímž základem se stala výstava o vývoji, proměnách a vlivu masových médií nazvaná „Zlaté časy médií“. Zájemci si zde mohli vyzkoušet práci před televizní kamerou nebo rozhlasovým mikrofonem či získat informace o obsahu nebo technologiích digitálního vysílání.

Čísla předběžné statistiky

počet vystavovatelů: 580
počet zúčastněných států a zemí: 22
čistá výstavní plocha v m2: 29 500
počet platících návštěvníků: 105 000*)
počet akreditovaných novinářů: 828
*) Předběžný odhad

Zveřejněné informace jsou předběžné. Konečná závěrečná zpráva bude akciovou společností Veletrhy Brno vydána po vyhodnocení všech statistických údajů. Uváděné statistické hodnoty vycházejí ze zásad zveřejňování statistických dat veletrhů a výstav sdružených v UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) Paris.

Veletrh očima vystavovatelů:
Martin Wanke, marketingový ředitel COMFOR Stores a.s.: Přivezli jsme témata, která na Invex-Digitex patří a naše očekávání byla překonána. Kolem nejvýkonnějšího i nejrychlejšího PC, stejně jako dalších „NEJ“ produktů byl nadšený zájem veřejnosti i médií a všichni partneři projektu – společnosti Intel, NVIDIA, Logitech, Samsung i náš Comfor byli spokojeni.

Aleš Kučera, ředitel Novell-Praha s.r.o.: Jsem překvapen, kolik lidí sem přišlo. Myslel jsem si, že to lidé trochu odzívají a je pro mne dost pozoruhodné, že přicházejí a vracejí se zpátky. Když budu přemýšlet, proč přišli, je to asi proto, že jsme nabídli kvalitní a asistovanou prezentaci. Jsem spokojený.

Robert Kuzma, vedoucí divize reklamy a marketingu, Aktis a.s.: Zájem o produkty je srovnatelný, ne-li lepší než loni. Jsme orientováni spíše na odborné dny, ale i v průběhu těch veřejných máme hodně zákazníků. Naše nabídka oslovila zástupce malých, středních i velkých společností. V letošním roce nás zde navštívilo ještě více business zákazníků než vloni, což prokazatelně dokládá o pár stovek vyšší počet nealkoholických míchaných drinků objednávaných našimi hosty na stánku.

Dušan Lapčík, obchodní ředitel DC CONCEPT: Letos jsme zde představili řadu inovací svého informačního systému QI včetně nových modulů pro oblast potravinářství a nástrojů pro podporu procesního řízení a k vidění byla i živá ukázka vykazování výroby v praxi. Naši zákazníci nás navštívili v hojném počtu, od těch z České republiky až po ty, kteří nás přijeli vyhledat ze zahraničí. Uzavřeli jsme zde spolupráci třeba z partnery z Budapěšti, Amsterdamu nebo z Kodaně.

Jiří Doucha, produktový manažer JVC Česká republika: My jsme tady poprvé, bylo to dobré. Jsme tu jednoznačně kvůli prezentaci pro koncové zákazníky.

Helena Vančatová, marketing manager FUJIFILM s.r.o.: Očekávání splněna, zákazníci a návštěvníci tady jsou. Zajištění od BVV bylo v pohodě. Neděláme závratné obchody, jsme tu kvůli novým produktům, aby si je lidé měli šanci osahat.

Jaroslav Fabián, marketingový ředitel ESET software s.r.o.: Jako každoročně jsme s INVEXem spokojeni, protože pro nás má velký význam setkání s partnery a především s koncovými uživateli. Považujeme naši účast za úspěšnou, i přesto bych chtěl říct, že by bylo dobrým nápadem rozšířit působnost veletrhu i na víkend, aby měli možnost koncoví zákazníci ze široké veřejnosti navštívit veletrh mimo pracovní dobu. Musím také ocenit služby a přístup BVV v budování našeho stánku a celkový servis.

Ivan Trachta, trade marketing manager, SONY: Jsem spokojen zejména s prvními dvěma dny pro odbornou veřejnost. Potkali jsme profesionály z oboru, naše dealery a novináře. Další dny nám posloužily více k podpoře a posílení naší image. Co udělat víkend pro veřejnost? Ve čtvrtek a pátek by byly dny pro odbornou veřejnost a o víkendu udělat dny pro veřejnost. Celkově jsem spokojen, dostalo se nám také perfektního servisu.

Jana Šaldová, ředitelka odboru PR, PVT, a.s.: S letošním ročníkem jsem spokojena. Naše třídenní účast v projektu DKMO v pavilonu G1 splnila naše očekávání. Přínosem byl zejména klid na jednání. Registrovaný přístup do pavilonu má samozřejmě své klady, ale i zápory. V každém případě klady převyšují. Nemohu říct, že by nás něco významně zklamalo. Na INVEX jezdíme od jeho prvopočátku. Každý rok se něco změní, většinou však v jeho prospěch. Servis ze strany veletržní správy byl dokonalý a profesionální.

Ondřej Typolt, marketingový ředitel, Olympus: Letošní Invex bych hodnotil z našeho pohledu jako úspěšný. Potěšilo nás, že jsme byli oceněni Křišťálovým diskem. Vnímali jsme hlavně dny pro laickou veřejnost, protože se počet návštěvníků u nás okamžitě zdvojnásobil. Byl velký zájem o náš stánek, o naše produkty, takže v tomto ohledu určitě úspěch. Nedělám rozdíl mezi laickou a odbornou veřejností, pro nás je to jeden zákazník. Přínosné určitě bylo, že jsme mohli prezentovat naše výrobky veřejnosti. Veletrh naplnil naše očekávání.

Pavel Svoboda, Intel PR Manager, Central & Eastern Europe (CEE): Z pohledu společnosti Intel se letošní veletrh v Brně skutečně vydařil. V rámci naší prezentace jsme se zaměřili na několik oblastí jako prezentaci novinek v rámci expozice HP v pavilonu B, prezentace digitální domácnosti jakožto generální partner projektu Technologie a Design v pavilonu A1 a nakonec tím asi nejpodstatnějším – prezentací v oblasti her a volného času v pavilonu D, kde jsme spolu s našimi partnery prezentovali řadu zajímavostí včetně nejvýkonnějšího PC v České republice či českou předpremiéru počítače Comfor s procesorem se 4 jádry. Potěšilo nás, že notebook od HP s procesorem Intel Core 2 Duo uspěl v soutěži Křišťálový disk.

Stále jsou slyšet hlasy řady skeptiků, zda v dnešní době internetu mají veletrhy smysl. Myslím, že odpověď je jednoduchá – určitě mají. Jen jde o to, učinit správné rozhodnutí, jestli, jak a komu Vaši firmu správně prezentovat, aby vynaložené úsilí a prostředky přineslo očekávaný výsledek. Jsem rád, že společnosti Intel se to tento rok na Invexu / Digitexu povedlo.

Petr Kotva, obchodní ředitel Actebis CZ: S návštěvností prodejců a našich obchodních partnerů na našem stánku jsme byli opravdu spokojeni; jejich zájem byl až nad očekávání a jejich ohlas na celý proces od pozvánky, přihlášení, až po vlastní návštěvu byl nad očekávání příznivý. Všichni jsme ocenili, že jsme mohli jednat v klidu samostatného pavilónu s registrovaným vstupem. Myslím, že se nám na našem stánku podařilo udržovat zájem partnerů. Nejsilnějším dnem bylo pro nás každopádně úterý.

Dušan Brodský, sales manager Bell Technology, s.r.o.: Veletrh měl minimálně stejnou úroveň jako minulý rok, určitě naplnil naše očekávání, s kterými jsme tady šli. Důležitá je informovanost – máme tady jednu světovou a jednu evropskou novinku a je potřeba, aby se tyto informace dostaly mezi zákazníky.

Ján Ftáčnik, technický ředitel OKI s.r.o.: Je to hodně podobné jako před lety. Propagujeme značku, ukazujeme pozvaným partnerům i náhodným kolemjdoucímk prakticky celé naše portfolio výrobků. Z našeho pohledu je návštěvnost dobrá, protože ji kombinujeme i s pozvanými lidmi, míváme na stánku plno. Tento Invex – Digitex považujeme za úspěšný, za rozumně dělaný a jsme rádi, že jsme tady byli, pravděpodobně přijdeme zase znovu. V této hale B je bohužel docela vysoký hluk, že se každý stánek snaží návštěvníky zvukově zaujmout, ale když se spoustí hudba ze čtyř směrů, vůbec se na vlastním stánku neslyšíme. To je jediná negativní věc.

Robert Sobola, ředitel divize software Zoner Software s.r.o.: Jsme spokojeni, jak s návštěvností, tak s plněním cílů, prezentací produktu a partnerů. Určitě se budeme chtít účastnit dál, protože v průběhu posledních pěti let je to pro nás poměrně úspěšné a do budoucna stále perspektivní. Pouze bych umožnil už od pondělí větším masám návštěvníků. Rekrutují se pavilony, kde se filtrují návštěvníci, a jsou stánky nebo pavilony, kde by bylo možné pustit hned všechny už na začátku, což je třeba náš případ.

Pavel Nemrava, obchodní ředitel Software602 a.s.: Pro nás Invex proběhl dobře. Je nám vlastně jedno, kolik přijde lidí, protože my se se svými partnery vždy setkáme.

David Mareček, ředitel marketingové komunikace, Gordic s.r.o.: Trh veřejné správy, na nějž se orientujeme, je konzervativní a potřebuje vnímat stabilitu. Klienti nás proto chtějí na Invexu vidět, je to pro nás výraz stability a prestiže.

Mezinárodní veletrhy informačních technologií a spotřební elektroniky proběhly na brněnském Výstavišti 09. – 13.10. 2006. Jejich součástí jsou dva veletrhy: Mezinárodní veletrh informačních a komunikačních technologií INVEX a Mezinárodní veletrh spotřební elektroniky a digitální zábavy DIGITEX. Oba veletrhy jsou doplněny konferenčním programem pod souhrnným názvem Conferences & Events. Invex je veletrhem číslo jedna v nových členských zemích EU a čtvrté největší oborové setkání na světě. Součástí veletrhů INVEX – DIGITEX jsou i dva velké projekty pro odborníky – Dny krajů, měst a obcí a největší přehlídka franchisingových příležitostí Franchise Meeting Point.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).