Hlavní navigace

Představujeme program Google Earth Outreach

[Tisková zpráva] Nová iniciativa pomůže neziskovým organizacím po celém světě: nyní budou moci využít předností Google Earth k lepší osvětě a boji proti znečišťování přírody. Nové vrstvy věnované globálním změnám klimatu dodaly následující organizace: Global Heritage Fund, Earthwatch Institute, Trans Fair USA.

Sdílet

Společnost Google oznámila spuštění nového programu Google Earth Outreach, jenž si klade za cíl umožnit neziskovým organizacím po celém světě co nejefektivněji využít předností aplikace Google Earth a tu použít k ilustraci a obhajobě své důležité práce.

Nový program představili v newyorské pobočce Googlu viceprezident pro globální komunikaci Elliot Schrage a ředitel Google Earth & Maps John Hanke. Partnery projektu jsou Jane Goodall, zakladatelka Jane Goodall Institute; Kathy Bushkin Calvin, výkonná viceprezidentka Nadace OSN a Edward Wilson, prezident a generální ředitel Earthwatch – i ti na slavnostní představení zavítali a podělili se s přítomnými o své zkušenosti, jak lze Google Earth efektivně používat v osvětové práci a v boji za ochranu životního prostředí.

Google Earth Outreach umožňuje jakékoli organizaci světa rychle a snadno sehnat zdroje, které daná organizace potřebuje k ilustraci svého sdělení, přičemž jako efektivní pomocník se zde ukazují vrstvy v Google Earth. Program obsahuje komplexního online průvodce, video školení i případové studie o používání Google Earth speciálně zaměřené na potřeby neziskových organizací. Kromě toho jsou zde k diskusi online diskusní fora, na nichž se noví účastníci mohou spojit s partnery projektu Global Awareness a zkušenými programátory, kteří jim pomohou vytvořit KML (Keyhole Markup Language) vrstvy pro Google Earth. Tato fora, aktivně moderovaná týmem Google Earth Outreach, slouží k podporování diskusí a spolupráce mezi neziskovými organizacemi a širší uživatelskou komunitou Google Earth.

Organizace mohou rovněž online žádat o granty Google Earth Pro (v hodnotě 400 amerických dolarů). Pokud jim bude grant udělen, Google jim bude poskytovat dodatečnou technickou podporu. Organizace účastnící se projektu mohou být uvedeny v Google Earth Outreach Showcase, což je jakási online galerie obsahující ty nejzajímavější nové vrstvy. Vybrané vrstvy se pak budou střídat ve složce Global Awareness v Google Earth. Více informací o Google Earth Outreach je k dispozici na adrese http://earth.go­ogle.com/outre­ach.

„Naším cílem je zajišťovat vyšší dostupnost a efektivitu informací,“ říká viceprezident pro globální komunikaci a PR ve společnosti Google Elliot Schrage. „Programy jako Google Earth Outreach usilujeme o vytvoření jakého ‚tržiště nápadů‘ ve stále rostoucím sektoru neziskových organizací. Jde o určitou alternativu a doplnění toho, co nabízíme komerčním firmám. Google Earth Outreach velice praktickým způsobem demonstruje, že technologie může lidi inspirovat tím, že problémy, které se na první pohled jeví jako vzdálené, přiblíží až k nim domů."

„Naším cílem u Google Earth Outreach je pomáhat veřejným servisním organizacím po celém světě co nejefektivněji využívat naši technologii map k uskutečňování svých cílů, a to tak, že jim poskytneme na míru šité technické řešení a granty,“ prohlásil ředitel Google Earth & Maps John Hanke. „Každá organizace teď může velice snadno doplnit Google Earth o snímky, video, informace a jejich prostřednictvím vyprávět svůj příběh více než 200 milionům uživatelů Google Earth.“

„Jen pokud porozumíme, můžeme se začít starat. A jen když se začneme starat, můžeme pomoci. Google Earth Outreach umožní mnohem většímu počtu lidí, aby prohlédli, začali se starat a potom i jednat,“ říká Jane Goodall, PhD, zakladatelka Jane Goodall Institute a Posel míru OSN.

„Google Earth představuje zcela nový způsob spojení se světem," vysvětluje prezident a generální ředitel Earthwatch Ed Wilson. „Nejeno že můžeme lidi informovat o hlavních ekologických problémech, před nimiž dnes svět stojí, ale můžeme jim poskytnout příležitost, aby se sami angažovali. Google Earth nám všem – od našich partnerů z řad neziskových organizací přes korporátní partnery až po výzkumníky a dobrovolníky – poskytuje centralizovaný nástroj, jímž můžeme sdělovat světu své poslání a zvyšovat dopad našeho úsilí."

V rámci tohoto oznámení John Hanke rovněž představil tři nové vrstvy Global Awareness v Google Earth:

  • Global Heritage Fund (GHF) – vrstva GHF se zaměřuje na kulturní památky po celém světě, o jejichž uchování pro další generace fond usiluje. GHF zavede uživatele na ohrožená archeologická naleziště – ať jsou to dávné mayské pyramidy pohřbené hluboko v guatemalských lesích nebo v prach se rozpadající města starověké Číny – a popíše, jaké úsilí je vyvíjeno na jejich záchranu ve spolupráci s místními úřady a sponzory.
  • Earthwatch Expeditions – Tato vrstva umožňuje uživatelům virtuálně v Google Earth navštívit přes 100 dobrovolnických expedicí— od zachycování aktivit lemurů na Madagaskaru až po analýzy dopadu změny klimatu na velryby plejtvákovce šedé v Mexiku a Kanadě. Nadšenci a budoucí vědci mohou sledovat probíhající terénní výzkum a rovněž se dozví, jak mohou vědcům mohou pomoci ve sběru dat v takových oblastech, jakými jsou oblasti deštných pralesů, ochrana divoké přírody, věda o moři, archeologie a další.
  • Fair Trade certifikace – Vrstva TransFair USA představí uživatelům přes 70 Fair Trade družstev v Latinské Americe, Asii a Africe. Fair trade je nový tržně založený přístup k trvale udržitelnému rozvoji, který si klade za cíl zajistit zemědělcům z rozvojových zemí přímý přístup na trh, a získat tak možnost rozvíjet své podnikání, aby obstálo na globálním trhu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).