Včerejší, v pořadí dvacátou druhou předvolební diskusí televize RTA v Ostravě skončil projekt „VOLBY 2008“ k letošním krajským volbám. RTA v rámci tohoto projektu odvysílala celkem:
- 44 hodin přímých přenosů veřejných předvolebních diskusí formou internetové TV,
- 22 patnáctiminutových sestřihů veřejných předvolebních diskusí s celkovou stopáží 5,5 hodiny v regionálním TV vysílání,
- 50 patnáctiminutových vizitek jednotlivých kandidátů (stopáž vizitek celkem 12,5 hodiny) v regionálním TV vysílání,
- 19 patnáctiminutových reportáží na předvolební téma (stopáž reportáží celkem 4,75 hodiny) v regionálním TV vysílání.
Celkem RTA v rámci projektu „VOLBY 2008“ vyrobila a odvysílala neuvěřitelných 66,75 hodiny vlastního předvolebního vysílání.
Předvolební projekt RTA vidělo:
- cca 2 370 diváků, kteří byli přímými účastníky natáčení
- cca 600 000 diváků sestřihů veřejných diskusí,
- cca 1 125 000 diváků vizitek kandidátů,
- cca 600 000 diváků předvolebních témat,
- cca 110 000 diváků internetových přenosů,
celkem tedy 2 437 370 diváků předvolebního vysílání RTA. RTA zaznamenala ve dnech vysílání předvolebních formátů nárůst sledovanosti od 30 do 80%.
Informace o tématech, panelistech a představách řešení problémů jednotlivými kandidáty se skrze textové zpravodajství, rozhovory a reportáže spojené s projektem dostalo prostřednictvím regionálních mutací DENÍKU k dalším cca 2 000 000 čtenářů. Při online textovém zpravodajství bylo vystaveno celkem 179 původních zpráv na celkem 4 serverech.
Jako nejvíce palčivá a problémová témata se ukázaly otázky dopravy, zdravotnictví a komunikace krajských úřadů s veřejností.
Kraje, ve kterých RTA vysílá na kmitočtech sdílených s TV Prima (Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Královehradecký kraj, Pardubický kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj), byly rozděleny na menší regiony, sdružující někdejší okresy. V každém kraji se vysílaly 3–4 veřejné předvolební diskuse. Předvolební vysílání RTA obsahovalo mimo standardního denního zpravodajství formáty PŘEDVOLEBNÍ HOST (zaměřen na jednotlivé kandidující osobnosti), PŘEDVOLEBNÍ TÉMA (zaměřen na předvolební témata) a zmíněné veřejné PŘEDVOLEBNÍ DISKUSE. Ty byly vysílány přímým internetovým přenosem v plném rozsahu na webech www.rta.cz, www.ceska-media.cz, www.volebni.net (speciální web k letošním krajským a senátním volbám), dále na webech našich mediálních partnerů www.denik.cz, www.regiony24.cz a webech mediálních partnerů v dalších regionech.
Na vysílání se podílela všechna regionální studia RTA. Byly ustanoveny 2 realizační týmy a centrální koordinační a řídící tým. Celkem se na přenosech podílelo více než 50 osob. Pro štáby zajišťující každý den přímý přenos to byl skutečný maraton.
Zvláštní poděkování patří moderátorům ČRo6 Ivaně Denčevové a Radko Kubičkovi.
Mediálními partnery byli především: Deníky vydavatelství VLP, Hitrádio Faktor, Rádio Petrov, Radio OK, Radio Zlín, Jihočeský Kurýr, www.ceska-media.cz, www.regiony24.cz.
RTA není veřejnoprávní televizí. Přesto se rozhodla investovat prostředky do pronájmů sálů, přenosů a technického i personálního zajištění akce.