Ze statistik vyplývá, že během roku narůstá podíl dopravců jako je PPL, DPD nebo DHL na úkor České pošty, která si zatím drží na trhu pozici jedničky. „Z hodnocení zákazníků vyplývá, že jsou spokojenější s přístupem dopravců, kteří před dodáním zboží telefonují a flexibilně se domlouvají na hodině či místě předání,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz. „Zároveň u alternativních dopravců lépe hodnotí rychlost dodání.“
Soukromé dopravce hodnotí pozitivně také obchodníci, protože dopravci dokáží lépe vyhovět jejich potřebám. „Jako jednu z výhod uvádějí prodejci například to, že přepravní společnosti jsou variabilnější v přístupu k potřebám obchodníků,“ říká Tomáš Hodboď a dodává: „Zároveň oceňují opětovné doručování, lepší informovanost a v neposlední řadě přístup k řešení reklamací.“
Výzkum vychází ze zkušeností skutečných zákazníků, kteří realizovali v loňském roce alespoň jeden nákup na internetu. Všechna hodnocení pocházejí z projektu Ověřeno zákazníky, který hodnotí důvěryhodnost a přístup českých e-shopů.