Celkově je plánováno 42 natáčecích dní. Kromě šestidenního natáčení na Srí Lance, které je již hotovo, filmaře čeká jeden natáčecí den v San Francisku a jeden v Nice.
24. května začíná natáčení v Praze a okolí. Točit se bude například na Staroměstském náměstí, v Týnské uličce, na pražském letišti, Evropské třídě, na dálnici a dálničním odpočívadle, na poště i před poštou, na vyšetřovně policie, hausbótu i v hospodě. Záběry v Nice budou zahrnovat scény v přístavu, na pláži, v kavárničce na pobřeží i na molu.
V hlavních rolích účinkují: Tomáš Hanák, Michal Suchánek, Ondřej Vetchý a Renata Visnerová
V dalších uvidíme: Jitku Sedláčkovou, René Přibyla, Radima Fialu, Marka Taclíka, Annu Šiškovou, Janu Synkovou, Marka Vašuta, Radima Fialu, Petra Vágnera, Otto Rošeckého, Rudu Kubíka, Martina Sittu, Roberta Noska, Gabrielu Partyšovou, Evu Aichmajerovou, Petru Pudovou, Evu Čížkovskou, Lucii Váchovou ad.
Námět: Jan Kulhavý
Scénář: Radek John
Režie: Jiří Chlumský, (sekvence ze Srí Lanky a retro scény Jan Kulhavý)
Dramaturgie: Jaroslav Capanda
Kamera: Tomáš Juríček, (záběry ze Srí Lanky Ramúnas Greičius).
Hudba: Mirek Chyška
Střih: Adam Dvořák
Výkonná produkce: René Kořenář
Rozpočet filmu: Celkový rozpočet filmu je 34,5 miliónů Kč
Distribuce: Bioscop (počet kopií 42)
Plánovaná premiéra: 28. září 2006
Slovo producenta Jana Nejedlého: Koprodukoval jste dva hrané filmy – Snowboarďáky a Experty. Kriminální komedie Prachy dělaj člověka je vaším „sólovým debutem“ v roli filmového producenta. Pociťujete větší odpovědnost? Myslím, že role producenta je jako když člověk má rodinu a musí se o ni postarat po všech stránkách. Pozice koproducenta je stejně zodpovědná, jen s tím rozdílem, že koproducent je vždy zodpovědný pouze za určitou část výroby filmu.
Slovo koproducenta – generálního ředitele Prima TV Martina Dvořáka: „Televize Prima považuje film Prachy dělaj člověka za velmi zajímavý titul a má velký zájem ho koprodukovat. V současnosti probíhají intenzivní jednání, která by, jak doufám, měla vést k podpisu smlouvy. Film Prachy dělaj člověka by tak byl prvním filmem, na jehož vzniku se naše televize podílí.“
Slovo scenáristy Radka Johna: V osmdesátých letech jste patřil mezi nejúspěšnější scenáristy hraných filmů (Jen si tak trochu písknout, Jako zajíci, Sněženky a machři, Proč?, Bony a klid ad.). Pak jste měl víc jak desetiletou scenáristickou přestávku. Nestýskalo se vám? Vůbec ne. Po roce 1989 se doba tak zrychlila, že hraný film ji vůbec nestíhal zachytit. Zato v televizních reportážích jsme ukazovali první tunely, první zločiny bílých límečků, první selhání politiků už v době, kdy ostatní ještě jásali, jak nám pravda a láska krásně vítězí nad lží a nenávistí. Investigativní reportéři v televizním pořadu Na vlastní oči odhalovali nové lži nové doby mnohem dřív než tvůrci hraných filmů. Musím říct, že to mě zcela uspokojovalo.
Co vás inspirovalo k napsání scénáře k filmu Prachy dělaj člověka? A proč jste zvolil nadsázku ve formě krimi komedie, a ne dokumentárně pojaté drama, rekonstrukci atp. ? Inspirovaly nás největší krádeže peněz v této zemi. Poprvé dvacet osm miliónů, podruhé sto padesát miliónů korun. Ani v jednom případe policie zatím nedokázala usvědčit pachatele. Kolem sto osmdesáti miliónů ukradených peněz se tedy zřejmě dosud někde v České republice, anebo třeba v jiné evropské zemi, pere a nenápadně pouští do oběhu. Kdyby policie byla dokázala zjistit, kdo přesně nejúspěšnější loupeže v České republice udělal, byl by to možná námět na hraný dokument nebo vážné krimi. Ale výsledky vyšetřování jsou zatím tak zoufalé, že nezbývá nic jiného než se smát. Nejabsurdnější je, že elita mezi investigativními novináři pachatele těch loupeží zná. Jestli se je policii podaří nakonec přece jen dostat před soud, je otázka.
Synopse: Film Prachy dělaj člověka je černá krimikomedie odehrávající se v současnosti. Tři kamarádi na život a na smrt. Za jakým účelem se dnes novodobí mušketýři dávají dohromady? Aby společně chránili čest dámy z vyšších kruhů? Kdepak. Aby společně získali miliony? Samozřejmě! A jaké cesty k tomu volí ve společnosti, kde o peníze jde především a v situaci, kdy mají pocit, že jim společnost něco dluží?
Ti tři se kdysi pokusili utéct před totalitou. Pokus o emigraci skončil fiaskem. Poznamenal je navždy. Pro jednoho znamenal vězení, pro druhé dva celoživotní frustraci. A ti tři se znovu scházejí v kulisách současné Prahy…Film je inspirován dvěmi největšími českými loupežemi uplynulých let. Při té první se lupičům podařilo ukrást z pražské pošty dvacet osm miliónů korun a vyhnout se potrestání. Druhá loupež ohromila tuto zemi ještě víc. Z obrněného vozu převážejícího peníze z jedné banky do České národní banky bylo ukradeno sto padesát miliónů korun. Zatímco při první loupeži se lupiči dopustili řady chyb, druhá už byla provedena absolutně profesionálně. Žádní svědci, žádné stopy, nic, čeho by se policie mohla chytit. Lupiči, kteří získali sto padesát miliónů, zmizeli beze stopy.
Jak si ale dnes užívají svých peněz? Jak je mají pustit do oběhu, aniž by na sebe upozornili? Naši tři hrdinové zjišťují, že je to mnohem těžší, než si původně mysleli. Jak legalizovat tak obrovskou sumu a zůstat nenápadný? Nic takového by se jim nemohlo podařit bez zázemí mezinárodního zločinu. Ostatně mezinárodní zločin byl pravděpodobně v pozadí přepadení obrněného vozu.
K naprosto totožným přepadením obrněných vozů s totožnými výsledky došlo v celé západní Evropě. Kdo za nimi stojí? Zločinecká hvězda první velikosti s bohatými zkušenostmi? Velmi pravděpodobně ano. Přepady pancéřových vozů, které otřásly Evropou, jsou dokonale organizované. Na organizaci takovéhle mega akce je třeba spousta peněz. Nebyly použity peníze a zkušenosti z přepadení banky Paribas? A nestojí tedy za vším jeden a tentýž geniální zločinec?