„Transakční část Portálu veřejné správy, přes kterou podnikatelé státu elektronicky zasílají různé formuláře, je to, co Portál nejvíce odlišuje od ostatních webů. Připravena je už další novinka, elektronický přehled o příjmech a výdajích, který povinně České správě sociálního zabezpečení odevzdávají osoby samostatně výdělečně činné,“ uvádí ministryně informatiky Dana Bérová.
Výhodou transakční části Portálu veřejné správy je, že pro různé úkony – komunikaci s Českou správou sociálního zabezpečení, Generálním ředitelstvím cel nebo daňovou správou Ministerstva financí – nabízí jednotné prostředí. K využívání transakční části Portálu veřejné správy bylo k dnešnímu dni zaregistrováno 43 021 organizací a firem. V roce 2005 zpracoval Portál veřejné správy 362 420 podání, která dohromady obsahovala více než 6 milionů formulářů v elektronické podobě. Jen za první dva měsíce tohoto roku zaznamenal Portál už 103 882 podání s několika stovkami tisíc elektronických formulářů.
Podrobné statistiky využití Portálu veřejné správy (jeho informační i transakční části a mapového serveru) najdete na webových stránkách ministerstva v rubrice Statistiky.