„V drtivé většině případů se jedná o B2B přepravu, tj. mezi velkoobchodem a maloobchodem. Přímý odběr hardware se následně uskutečňuje u velkých společností jako jsou prodejní řetězce COMFOR, AutoCont, Triline či hypermarketové řetězce. Notebooky se prodávají po celý rok. Přesto zaznamenáváme zvýšený zájem v období září a na konci kalendářního roku,“ upřesňuje Martin Wanke, marketingový ředitel AT Computers.
Zvýšený zájem o mobilní zařízení je dán zvýšenými nároky zákazníků. Lidé potřebují být mobilní ve svém zaměstnání. Roste i počet domácích uživatelů počítačových zařízení. Výrobci reagují na nové nároky svých uživatelů, proto vyvíjejí stále výkonnější a lehčí zařízení. Za poslední 2 roky došlo k významnému vylepšení technických parametrů mobilních zařízení. Připojení k mobilním sítím, vysoká paměť při současném zachování lehké váhy, výkonnější baterie a inovace v oblasti samotného designu. Významně poklesla i cena notebooků. To však neznamená, že prodeje standardních PC (tzv. desktopy) klesají, i ty mají stále více zájemců v domácnostech nejen pro studenty či v kancelářích.
„DPD CZ se specializuje se na přepravu výpočetní techniky. Odhadujeme, že obsluhujeme více než 50 procent trhu. Dokážeme se svou nabídkou služeb přizpůsobit nárokům distributorů počítačových komponentů. Specializace spočívá například v úpravě časů vyzvednutí a doručení zásilek. Aby nedošlo k poškození v průběhu přepravy, je nezbytné zboží správně zabalit. Monitory jsou zvláště náchylné na poškození. Z těchto důvodů by měly být krabice ještě dodatečně označeny nápisem NEKLOPIT a KŘEHKÉ. Náš systém přepravy zásilek je poloautomatizovaný, což umožňuje šetrnou přepravu i křehkého zboží. Každá zásilka projde nejméně 5× rukama našich pracovníků,“ dodává Daniel Mareš, ředitel DPD pro střední Evropu.
„Největší zájem je o notebooky v cenové relaci 15 – 20 tisíc korun.“ dodává Martin Wanke, marketingový ředitel AT Computers.