Hlavní navigace

Program „Google pro českou kulturu 2011“

[Tisková zpráva] I. projekt: Museum Kampa v unikátním „Art Projektu“ Googlu. Museum Kampa a další významná světová muzea bude možné navštívit virtuálně.

Sdílet

České Museum Kampa je jedno ze sedmnácti světově uznávaných muzeí, která propůjčila umělecká díla ze svých sbírek unikátnímu Art Projektu společnosti Google. S pomocí technologií Google byla vytvořena virtuální galerie více než tisíce uměleckých děl a několika tisíc záběrů interiérů. Jde o první projekt, kterým český Google spouští celoroční program „Google pro českou kulturu 2011“.

Online galerie Art Projektu je ode dneška dostupná na adrese www.googleartpro­ject.com a umožní komukoliv prohlédnout si interiéry světoznámých galerií, více než tisícovku uměleckých děl a dozvědět se o jejich autorech a historii. Uživatelé si budou moci ze zpřístupněných děl tvořit osobní sbírky, přidávat komentáře k vybraným obrazům a svou sbírku sdílet s přáteli.

Součástí Art Projektu je i české Museum Kampa, které společnosti Google zpřístupnilo dvě rozsáhlé umělecké expozice – sbírku umění z 20. století Františka Kupky a Otto GutfreundaSbírku středoevropského moderního umění mapující historii tzv. východního bloku. Museum Kampa oplývá bohatou historií a vzniklo díky iniciativě sběratelky umění Medy Mládkové a jejího manžela Jana Mládka.

Meda Mládková, zakladatelka Musea Kampa o spolupráci říká: „Domnívám se, že naše muzeum bylo do projektu vybráno nejen pro svou fyzickou krásu – stojí na jednom z nejkrásnějších míst Prahy – ale hlavně pro svůj naprosto odlišný program, který se soustředí na středoevrop­ské umění 60. až 80. let 20. století,“ a dodává: „Doufám, že prezentace našeho muzea ze strany Googlu dokáže vzbudit zájem o umění i u mladých lidí“.

Art Projekt je hezkou ukázkou symbiózy umění a nových technologií. Jsme moc rádi, že ve virtuální galerii mohou lidé z celého světa zhlédnout i vzácné sbírky českého Musea Kampa,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Google a pokračuje: „Zároveň mě těší, že tak významným projektem odstartujeme náš celoroční program zaměřený na podporu českých talentů a také zpřístupnění a šíření české kultury.“

Projekt byl iniciován několika lidmi z Googlu s velkým nadšením pro umění, jimž byla poskytnuta velká interní podpora. Spolupráce Googlu a jednotlivých muzeí byla velmi široká a trvala 18 měsíců. Kurátoři a specialisté z muzeí doporučili, která díla v projektu zachytit, a pomáhali při volbě nasvícení a úhlů snímání fotografií.

Výsledný projekt zahrnuje díla celkem 486 umělců, od Boticelliho „Zrození Venuše“ až po byzantské ikonografie. Projekt kromě děl zachycuje i interiér muzeí. Virtuální prohlídka tak nabízí pohled na nádherné stropy ve Versailles, starověké Egyptské chrámy nebo kolekci děl od Whistlera nebo Rembrandta.

Cílem celoročního programu „Google pro českou kulturu 2011“ je využití nových technologií k podpoře českých talentů, zpřístupnění české kultury i umění a umožnění jejich dalšího šíření. Veřejnost se může těšit na řadu zajímavých kulturních projektů, které bude společnost Google v průběhu letošního roku s místními partnery postupně představovat. Art Projekt je prvním představeným projektem programu a využívá k propagaci umění Google technologie jako jsou Mapy Google a Street View, video portál YouTube či aplikaci Picasa.

Více informací o projektu najdete na www.googleartpro­ject.com

Základní informace o Museu Kampa

Museum Kampa bylo slavnostně otevřeno v roce 2003 díky Nadaci Jana a Medy Mládkových. Jeho stálou expozici tvoří dvě rozsáhlé sbírky – sbírka umění z 20. století Františka Kupky a Otto Gutfreunda a Sbírka středoevropského moderního umění mapující historii tzv. východního bloku, která výrazně ovlivňuje i současné kulturní uvědomění. Stálé expozice jsou doplněny krátkodobými výstavami tuzemských i zahraničních umělců, jako jsou například Yoko Ono, Theodor Pištěk, Andy Warhol a jiní.

Nadace Jana a Medy Mládkových

Nadace byla zřízena za účelem podpory a provozování sbírky moderního umění shromážděného manželi Mládkovými. Vedle této sbírky nadace pečuje také o sbírku Jiřího a Běly Kolářových a sbírku Jana Chaloupeckého. Nadace vznikla po smrti Jana Mládka. V souladu s přáním svého muže věnovala Meda Mládková celou sbírku Hlavnímu městu Praha a získala tak do péče objekt historických Sovových mlýnů, kde se v současné době Museum Kampa nachází. Museum Kampa je podle Medy Mládkové uskutečněním jejího a Janova životního snu.


Informace o české expozici v Art Projektu

Součástí Art Projektu je stálá expozice Františka Kupky a Otto Gutfreunda a Sbírka středoevropského moderního umění.

Stálá expozice Františka Kupky a Otto Gutfreunda patří k jedné z neucelenějších sbírek na světě. Součástí expozice je také Kupkova Katedrála, abstraktní obraz inspirovaný přírodou a životem, který vznikl v letech 1912 až 1913. Právě tento obraz patří mezi nejpůsobivější z Kupkových obrazů a byl pro Art projekt jako jediný nafocen ve vysokém rozlišení.

Sbírka středoevropského moderního umění obsahuje česká, slovenská, polská, maďarská a jugoslávská díla převážně ze 60. a 70. let 20. století. Nejrozsáhlejší je kolekce českých a slovenských umělců zachycující svou tvorbu v souboru obrazů, soch, objektů, kreseb a grafických listů.

Muzea zahrnutá v Art Projektu:

  • Alte Nationalgalerie, Berlín – Německo

  • Freer Gallery of Art, Smithsonian, Washington DC – USA

  • The Frick Collection, NYC – USA

  • Gemäldegalerie, Berlín – Německo

  • The Metropolitan Museum of Art, New York – USA

  • MoMA, The Museum of Modern Art, New York – USA

  • Museo Reina Sofia, Madrid – Španělsko

  • Museo Thyssen – Bornemisza, Madrid – Španělsko

  • Museum Kampa, Praha – Česká republika

  • National Gallery, Londýn – Spojené království

  • Palác ve Versailles – Francie

  • Rijksmuseum, Amsterdam – Holandsko

  • Ermitáž, Petrohrad – Rusko

  • Treťjakovská galerie, Moskva – Rusko

  • Tate Britain, Londýn – Spojené království

  • galerie Uffizi, Florencie – Itálie

  • Van Gogh Museum, Amsterdam – Holandsko


Art Project v číslech:

  • 11 měst, 9 zemí

  • 17 muzeí

  • 17 „gigapixelových“ reprodukcí nejvýznamnějších děl

  • 385 výstavních místností

  • 486 umělců

  • 1061 obrázků uměleckých děl ve vysokém rozlišení

  • Více než 6 000 Street View panoramat

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na <a>www.google­.com.


Google Česká re­publika 

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006. Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 60 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Doku­menty Google, Kalendář Google, Překladač Goo­gle, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android.


Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě Google AdWords nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google Ad­Sense. Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google A­nalytics, Goo­gle Trends, Sta­tistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder). 

Společnost Go­ogle Česká re­publika uzavře­la desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enter­prise, nezisko­vý sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Go­ogle Certified Company.


Více informací na <a>www.goo­gleblog.cz ne­bo media centru pro české novináře http://si­tes.pressatgo­ogle.com/cz 

O YouTube

YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.

YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry
z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).