Hlavní navigace

Nová experimentální aplikace od Googlu: Public Data Explorer

[Tisková zpráva] Jednoduché prohledávání statistik od Eurostatu a Světové banky i v českém Vyhledávači Google

Sdílet

Eurostat a Světová banka jsou jedněmi z největších sběratelů statistických dat na světě a posláním Googlu je data organizovat a umožnit k nim přístup. Jelikož statistiky obou institucí jsou veřejně dostupné, Google pro ně vytvořil přehledné rozhraní v aplikaci Public Data Explorer (google.com/pu­blicdata), které zjednodušuje jejich vyhledávání a vizualizaci. Statistická data jsou ode dneška dostupná v rámci výsledků vyhledávání ve 34 světových jazycích, včetně češtiny.

Aplikace, kterou Google vyvinul v úzké spolupráci s Eurostatem, významně zjednodušuje vyhledávání i interpretaci statistických dat, takže mohou sloužit jako podklady pro rozhodování i studijní materiál o trendech naší doby.

Statistických údajů jsou v aplikaci stovky a další budou přibývat. Umožňují sledovat vývojové trendy v celé řadě oblastí. Data můžete sledovat v interaktivních grafech nebo na přehledných mapách. Aplikace je zdarma přístupná pro soukromé osoby, školy i vládní organizace.

Zatímco uživatelské rozhraní aplikace je dostupné pouze v angličtině, Google zahrnul tato statistická data i do výsledků svého vyhledávání na lokálních doménách, včetně google.cz. Ty dále přispívají k relevanci a přesnosti informací, které uživatelé hledají. Google bude objem statistických dat, nadále rozšiřovat a přidávat do výsledků vyhledávání.

Příklad
Pokud vás zajímá, jak se vyvíjel počet obyvatel v České Republice, zadejte do vyhledávače google.cz dotaz „počet obyvatel“. Ve výsledcích vyhledávání se vám následně zobrazí přehledný graf vývoje odkazující na doménu aplikace Public Data Explorer.

O Eurostatu
Úkolem Eurostatu je shromažďovat, porovnávat a třídit statistická data z 27 členských států Evropské unie o hospodářství, životní úrovni, zdraví atd. Světová banka shromažďuje ekonomické a další statistiky o většině zemí světa.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).