Hlavní navigace

Radio Projekt: MMS dále posílila na trhu s rozhlasovou reklamou

[Tisková zpráva] Podle výsledků RadioProjektu vzrostl podíl společnosti MEDIA MARKETING SERVICES (MMS) na rozhlasovém trhu o další procento. Společnost dosáhla tržního podílu 40,1 % a nadále je nejsilnějším hráčem na trhu s reklamním časem českých a moravských rádií. Také poslechovost rozhlasových stanic zastupovaných MMS ve sledovaném období (1. 4. – 30. 9. 2009) vzrostla, v součtu posílily tyto stanice o 36 tisíc týdenních posluchačů. Znamená to, že některé z rádií zastupované společností MMS poslouchá alespoň jednou týdně více než 4,9 milionu posluchačů.

Sdílet

Tržní podíl společnosti MMS tak stabilně roste již několik čtvrtletí po sobě, od nejbližšího konkurenta, mediazastupitelství RRM (32,3 %), ji nyní dělí téměř osm procent. Další subjekt – společnost Media Master, která zastupuje především takzvaná veřejnoprávní média, ovládá zhruba pětinu trhu, zbytek tvoří rozhlasové stanice, které svůj reklamní čas obchodují samy.

Denní poslechovosti rozhlasových stanic zastupovaných společností MMS vzrostla o 38 tisíc posluchačů a ve sledovaném období činila 2,901 lidí. Týdenní i denní poslechovost stanic v portfoliu MMS rostly již páté čtvrtletí v řadě.

Dařilo se i rádiím, která patří do vlastnické struktury skupiny Media Bohemia, podobně jako mediazastupitelství MMS. Rádio Blaník si připsalo dalších 9 tisíc posluchačů týdně, s poslechovostí 1,028 milionu suverénně kraluje regionálním stanicím ČR a je rovnocennou konkurencí čtyřem celoplošným rádiím. Poslechovost celé rodiny rádií Blaník činí 1,331 milionu lidí.

Hitrádia včetně Radia City si alespoň jednou týdně naladí 1,444 milionu lidí, Fajn radia oslovila 476 tisíc posluchačů. Rock Radia, nejmladší rozhlasová rodina skupiny Media Bohemia, zvýšila týdenní poslechovost o 8 tisíc na 160 tisíc lidí.

Údaje o poslechovosti jsou pravidelným výstupem měnového výzkumného projektu Radio Projekt agentur STEM/MARK a Median, který mapuje poslechovost českých rádií v populaci ČR ve věku 12–79 let. Výsledky jsou zveřejňovány čtvrtletně za klouzavé pololetí. Aktuálně publikovaná data o poslechovosti se týkají období od 1. 4. 2009 do 30. 9. 2009. Poslední Radio Projekt, na jehož výsledky se v porovnávání odvoláváme, hodnotil období od 1. 1. 2009 do 30. 6. 2009.

MEDIA MARKETING SERVICES a.s. (MMS) je dlouhodobě nejsilnějším rozhlasovým mediazastupitel­stvím v ČR. Na národním reklamním trhu zastupuje 61 lokálních a regionálních rozhlasových stanic sdružených v rozhlasové síti MMS Radio Network. Výnosy z národní reklamy, které zastupovaným stanicím MMS dodává, jsou důležitým zdrojem pro jejich fungování a rozvoj. MMS je součástí mediální skupiny Media Bohemia, která se vlastnictvím obchodních podílů v provozovatelích rozhlasového vysílání účastní na vysílání 26 regionálních a lokálních rozhlasových stanic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).