Zájem o vydávání seriálu 30 případů majora Zemana nevzešlo z iniciativy České televize. S návrhem distribuce formou tzv.“příbalů“ přišla společnost Český film Praha s.r.o.. Standardní cestou byla tato nabídka předána k vyřízení obchodnímu řediteli Pavlu Krumpárovi, který je za tuto oblast odpovědný. Ten také vedl s výše zmiňovanou společností téměř dva měsíce jednání. Výsledná dohoda byla nakonec pro Českou televizi velmi zajímavá. „S první nabídkou jsem skutečně nebyl spokojen, a proto jsem požádal o zaslání nabídek i další společnosti, které se distribucí DVD zabývají,“ říká obchodní ředitel ČT Pavel Krumpár. Žádná z nabídek, které přišly, ovšem výhodnější nebyla, byť tak, jak byly MFD prezentovány, mohou vyvolat opačný dojem. Česká televize dala v tomto případě přednost transparentnějšímu celkovému zisku před krátkodobou jistotou počáteční platby a nejistých dalších příjmů.
Jiří Janeček se také ohrazuje proti tvrzení, že o kontraktu rozhodl sám. „Smlouva prošla řádným procesem schvalování v rámci České televize,“ upřesňuje Jiří Janeček. Obchodní ředitel Krumpár zároveň vyvrací, že byl odpůrcem kontraktu. „Smlouvu jsem jednoznačně podpořil s tím, že podepsat ji musel můj zástupce, protože jsem v době projednávání byl na plánované dovolené,“ vysvětluje Pavel Krumpár.
Generální ředitel České televize využil dnešního jednání Rady České televize a požádal její členy, aby vyzvala dozorčí komisi ČT, aby se zabývala nejen tímto případem, ale celým systémem prodeje práv k dílům v majetku ČT. Rada ČT žádosti vyhověla.
Vedení České televize je přesvědčeno, že konečné vyúčtování prodeje práv k seriálu 30 případů majora Zemana potvrdí správnost jejího rozhodnutí.