Hlavní navigace

Respekt nyní i ve zvuku

[Tisková zpráva] Týdeník Respekt začal jako první tištěné médium v Česku nabízet "podcasting". K psanému slovu tak přibude na webu respekt.cz i slovo mluvené.

Sdílet

Podcasting je způsob, jak si z internetu automaticky stahovat zvukové soubory do kapesního přehrávače (jako je iPod) či na počítač. Jakmile se na webu objeví nahrávka, zdarma dostupný program ji stáhne do počítače a příjemce si ji může kdykoli přehrát. Na stránce s podcastem Respektu si čtenáři mohou nahrávku též přímo poslechnout, nebo si ji mohou stáhnout na disk jako MP3 soubor.

Respekt bude každé pondělí nabízet namluvenou verzi kultovní rubriky Minulý týden. Její autor Ivan Lamper v ní svébytným způsobem rekapituluje uplynulých sedm dní. V namlouvání textů se budou střídat Tomáš Turek (Radio Wave) a Karolína Dubová (Radio Česko).

Službu uvítají například lidé, kteří si zvykli poslouchat při cestování rádio. Potěší také mladší, technicky zdatnější čtenáře a čtenáře pobývající v zahraničí. „Napsal nám například jeden čtenář pracující Japonsku, že cestou do práce rád poslouchá podcasty Českého rozhlasu, ale Respekt mu v nabídce chyběl,“ říká Adam Javůrek, vedoucí internetových projektů týdeníku Respekt.

Kromě Minulého týdne se budou nepravidelně objevovat i jiné pořady. Ke spolupráci chce přizvat i své čtenáře. „Každý si může snadno udělat svůj vlastní pořad,“ říká Adam Javůrek. „Autor potřebuje pouze internetové připojení, laciný mikrofon, který lze pořídit i za 100 Kč, a jednoduchý program k nahrávání zvuku, který si lze na internetu stáhnout zadarmo. Pak natočí svůj pořad a pošle ho na náš e-mail. Povedené pokusy rádi zveřejníme,“ dodává Javůrek.

Vstup tištěného média do světa mluveného slova není tak nezvyklý, jak se může na první pohled zdát. Své podcasty má řada světových médií – například deníky Guardian, Daily Telegraph, San Francisco Chronicle či Washington Post. Podcast je pro ně zajímavý způsob, jak oslovit nové lidi. Podle analytické firmy eMarketer bude podcasty do čtyř let poslouchat jen v USA 50 milionů lidí a inzerenti do nich už letos investují 80 milionů dolarů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).