Digitální televize bude přenášena v běžném „pozemním televizním formátu“ DVB-T , a proto pro její příjem plně postačí novější typ televize vybavený tunerem pro pozemní digitální televizi, případně jakýkoli běžný DVB-T set-top box. Vysoký počet televizních kanálů tak ocení i ti zákazníci RIO Media, kteří již investovali do set-top boxu a jsou s nabídkou nebo příjmem pozemsky šířených programů nespokojeni.
Výhodou digitálního vysílání v kabelové síti je špičková digitální kvalita obrazu a zvuku, bohatá programová nabídka včetně programů v HD kvalitě (několikanásobně kvalitnější rozlišení obrazu u programů ČT1 a NOVA) a elektronický programový průvodce na týden dopředu. To vše samozřejmě i ve formátu 16:9. Oproti stávajícímu analogovému vysílání přinese digitální vysílání i nový, diváky velmi sledovaný kanál History Channel…
„Za službu digitálního vysílání v kabelové síti se neplatí žádný poplatek nad rámec současné ceny za služby AV Mini a AV Klasika, jedná se o zkvalitnění služeb, okamžitě po spuštění dostupné všem našim zákazníkům v daném městě“ říká Ing. Petr Opletal, generální ředitel společnosti RIO Media.
Vlivem technických změn na síti dojde ke změně kmitočtové rozložení programů, a proto bude nezbytné si znovu naladit televizor. „Zákazníky budeme včas informovat osobním dopisem,“ ujišťuje Petr Opletal.
Ti, kdo již služby kabelové televize RIO Media využívají, mohou sledovat programy jak v analogovém, tak i v digitálním vysílání současně, aniž by si museli za novou službu připlatit, což ocení zvláště ti zákazníci, kteří mají v domácnosti více televizorů a DVB-T tuner mají např. pouze v „hlavní“ televizi a ostatní televize v domácnosti mají tuner pouze analogový. „Tuto službu již od počátku tohoto roku úspěšně testujeme v Rakovníku a ohlasy jsou jednoznačně pozitivní“, dodává ještě Petr Opletal.
O společnosti RIO Media, a.s.
RIO Media, a.s., je třetí největší společností v Česku poskytující služby elektronických komunikací domácnostem. Společnost má 120 tisíc aktivních zákazníků především ve středních a severních Čechách a na severní a střední Moravě, přičemž služby jsou dostupné pro 350 tisíc domácností. Pevné sítě pokrývají více než 100 tisíc domácností a radiové sítě dalších zhruba 250 tisíc.
RIO Media byla založena v roce 2008 s cílem vytvořit trojku na trhu služeb elektronických komunikací pro domácnosti, po Telefónice O2 a UPC. Páteř RIO Media tvoří spojení silných regionálních poskytovatelů telekomunikačních služeb, kteří patřili mezi první poskytovatele internetu v ČR. RIO Media je průkopníkem výstavby sítí optických vláken do domádnosti (Fiber-to-the-Home, FTTH)
RIO Media se soustředí především na kompletní nabídku triple-play (INTERNET-TELEVIZE-TELEFON). Základní balíček služeb s názvem RIO Bravo obsahuje datové služby s rychlostí 50Mbps/50Mbps, více než 70 kanálů digitální televize ve standardním i vysokém rozlišení HD a pevnou telefonní linku bez paušálu. Společnost chce většinu svých pevných sítí postupně přestavět na systém FTTH.
RIO Media vedle akvizic realizuje rozsáhlé investice do rozvoje optických sítí a to ve výši stovek milionů korun ročně. Investorem skupiny je fond Argus Capital Partners. Velkoobchodně od RIO Media nakupuje datové, hlasové a televizní služby několik desítek lokálních operátorů. Obrat RIO Media a.s. v roce 2009 přesáhl 400 milionů.