Správní kraj je zároveň i zákazníkem Oraclu, používá několik různých verzí databází a také portál. Navzdory existujícímu vztahu s firmou Oracle se zástupci regionu rozhodli, že pro splnění svých dalších požadavků zvolí řešení SAP. Rozhodování trvalo déle než rok a zahrnovalo detailní zkoumání systému Oracle E-Business Suite a konkurenčního řešení SAP. Na konci zvítězilo řešení od SAP, přestože bylo o něco dražší.
Jedním z důvodů pro výběr SAP bylo přesvědčení, že SAP lépe vyhoví požadavku zákazníka na splnění místních regulací. „Máme povinnost dodržovat určité předpisy a SAP je podporuje v rámci standardního produktu, zatímco produkty firem Oracle a Lawson by vyžadovaly další úpravy,” řekl Shockey, projektový manažer, správní kraj Jefferson, Alabama.
Dalším důvodem pro SAP byly zkušenosti z předcházející implementace. „Firma Oracle implementovala své aplikace v Jefferson County School Board před několika lety a bylo to naprosté fiasko – strašlivé selhání,“ řekl Shockey. „Nejhorší bylo, že jsme nebyli schopni několik týdnů vyplácet mzdy. Spousta lidí si tuto situaci stále vybavuje a to jim při výběru také nepomohlo. S databázemi od firmy Oracle máme dobré zkušenosti, ale jejich aplikace nenaplňují sliby z marketingových sloganů,” dodal Shockey.
Kraj Jefferson v současnosti nasazuje SAP pro řízení financí, správu skladových zásob, nákup, řízení vztahů s dodavateli a manažerský informační systém. Koncem letošního léta kraj plánuje nasadit řešení SAP pro personalistiku a mzdy.