Hlavní navigace

Sedm statečných z ČVUT

[Tisková zpráva] České vysoké učení technické v Praze spouští od 18. září 2008 novou marketingovou kampaň zaměřenou na středoškoláky. Cílem kampaně je pozvednout zájem o studium na ČVUT a povědomí o této vysoké škole mezi studenty ve věku 14 až 18 let prostřednictvím atraktivně zpracovaného webového portálu www.sedmstatecnych.cz. Kampaň potrvá až do konce roku a vrcholit bude vyhlášením vítěze soutěže o počítačovou sestavu v hodnotě 100.000 korun. ČVUT od kampaně očekává, že naláká v příštím roce ke studiu o 2000 více studentů oproti loňskému roku.

Sdílet

ČVUT se rozhodlo realizovat novou a intenzivní marketingovou kampaň zacílenou přímo na středoškoláky z toho důvodu, že u mladých lidí dlouhodobě klesá zájem o technické vzdělávání. To se projevuje i v počtu podaných přihlášek na ČVUT. Zatímco v akademickém roce 2007/08 si podalo přihlášku celkem 14.858 studentů, pro akademický rok 2008/09 už jen 12.657 studentů. Na druhé straně poptávka z řad českých a zahraničních podniků po vysokoškolsky vzdělaných inženýrech z ČVUT roste.

Když se řekne Sedm statečných, většině z nás se vybaví kultovní westernový film ze 60. let minulého století, v němž sedm odvážných hrdinů zachraňuje životy vesničanů. „My máme zcela novou sedmičku statečných. Každý z nich zastupuje jednu ze sedmi fakult ČVUT, má své zbraně a je svým způsobem jedinečný,“ uvedla koordinátora projektu Alexandra Hroncová z Rektorátu ČVUT. „Názvu kampaně předcházela anketa mezi stovkami středoškoláků, kteří v souvislosti s ním uváděli charaktery, jako například odvaha, statečnost, inteligence… Čili vlastnosti, které rádi spojujeme s ČVUT.“

Na vzniku kampaně spolupracovalo ČVUT s předním českým grafickým a design studiem Drawetc, které se specializuje na ilustraci. Vzniklo tak sedm postaviček, které jsou fyzicky vybaveny pro práci v technickém prostředí. Každá s nich má také typické atributy charakteristické pro fakulty ČVUT, a to včetně jejich jména: Stavař (Fakulta stavební ČVUT), Strojař (Fakulta strojní ČVUT), Elektrik (Fakulta elektrotechnická ČVUT), Jádro (Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT), Fakulta architektury (Architektka), Dopravák (Fakulta dopravní ČVUT) a Biomedička (Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT). Tyto postavičky budou provázet studenty celou kampaní.

Všechny marketingové aktivity kampaně povedou k tomu, aby byla maximálně podpořena návštěvnost webové stránky www.sedmstatec­nych.cz. Návštěvníci na stránkách najdou informace o možnostech studia na všech sedmi fakultách ČVUT, tipy, jak zvládnout přijímací řízení, soutěže na týdenní bázi o propagační předměty kampaně i „Soutěž o pekelně nabušenou sestavu“, tedy o počítačovou sestavu v hodnotě 100.000 Kč. Podmínkou ke všem soutěžím je registrace studentů.

Kampaň bude podpořena roadshow Sedmi statečných z ČVUT na středních školách po celé ČR. Na chodbách škol budou studenti ČVUT diskutovat se středoškoláky, informovat je o kampani a o možnostech studia na ČVUT. „Posílit chceme především ty regiony, odkud se k nám hlásí nejméně studentů,“ doplňuje Alexandra Hroncová. Mediálním partnerem kampaně se stalo Centrum.cz, které provozuje službu ICQ, jakožto nejoblíbenější komunikační kanál mezi středoškolskými studenty. ČVUT bude kromě těchto médií využívat na veletrzích vysokoškolského vzdělávání i technologii BlueTooth – pokud si návštěvník veletrhu zapne na svém mobilním telefonu BlueTooth, může přijmout zdarma SMS zprávu s animací jedné z postaviček Sedmi statečných.

V neposlední řadě ČVUT očekává, že v případě kampaně Sedm statečných z ČVUT si studenti si řeknou o existenci tohoto projektu sami mezi sebou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).