Hlavní navigace

SES ASTRA se ujímá 3D iniciativy

[Tisková zpráva] Zástupci odvětví se společně dohodli na specifikacích satelitního vysílání ve 3D

Sdílet

Praha, 3. září 2010: Společnost SES ASTRA, součást satelitní společnosti SES (kód na burzách Euronext Paris a Luxembourg Stock Exchange: SESG), představila novou iniciativu na podporu zavádění 3D televize v Evropě. V rámci této iniciativy se zástupci celého odvětví společně dohodli na minimálních technických specifikacích pro zavádění 3D televize a vysílání. Za iniciativou stojí společnost SES ASTRA a přední evropské vysílací společnosti, včetně programů veřejnoprávní televize, soukromých televizních programů a zástupců odvětví spotřební elektroniky.

Satelitní přenosy ve 3D budou využívat buď zobrazovací formát „side-by-side“ (pro rozlišení v kvalitě 1080i), nebo formát top-bottom (pro rozlišení 720p) s ohledem na kompatibilitu se stávajícími set top boxy pro vysílání v kvalitě HD (High Definition). Dvojice přenosových formátů „side-by-side“ a „top-bottom“ slouží pro satelitní vysílání ve 3D, přičemž dva obrázky jsou vždy uspořádány v jednom obrazovém rámci buď vodorovně, nebo svisle. Vysílání dvou různých obrázků zvlášť pro levé a pravé oko je nezbytné proto, aby divák vnímal obraz stereoskopicky, tedy ve 3D. Nekódované služby 3D budou vysílány s využitím mechanizmů definovaných aktualizovanou normou DVB (Digital Video Broadcasting), která umožňuje automaticky přepínat zobrazení přijímaného signálu z 2D na 3D a naopak.

Ferdinand Kayser, prezident a generální ředitel společnosti SES ASTRA k tomu poznamenává: „Velice nás těší výsledky naší iniciativy, která je významným krokem v zavádění 3D televize v rámci celé Evropy. Díky úzké spolupráci se zákazníky z řad vysílacích společností a zástupců odvětví spotřební elektroniky jsme opět prokázali naši schopnost sjednotit klíčové hráče v oboru s cílem podpory inovací na poli vysílacích technologií. Jakožto přední operátor satelitní platformy v Evropě jsme velice hrdí na to, že jsme součástí tohoto významného kroku, jenž se stane hnacím motorem trhu se spotřební elektronikou a napomůže televiznímu vysílání udržet si pozici hlavního zábavního média.“

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).