Tato 108V-palcová LCD obrazovka o rozměrech 2386×1344 mm se vyznačuje LCD panelem Black Advanced Super View Full-Spec s vysokým rozlišením, vyrobeným v závodě Sharpu Kamejama 2, první továrně na světě, která vyrábí skleněné substráty osmé generace. Úspěšný vývoj znamená, že je nyní možné vyrobit LCD televizory od velikosti 13 palců až po supervelké úhlopříčky a že LCD se stává dominantní zobrazovací technologií na trhu plochých obrazovek. U těch se přitom v blízké budoucnosti čeká dramatický růst poptávky, a to u nás i ve světě.
Od vývoje prvního barevného TFT LCD panelu na světě v roce 1988, který měl 14 palců, je Sharp neustále na špici ve vývoji LCD televizorů. Je tomu tak především díky produkci stále větších velikostí obrazovek – v roce 2004 představil 45 palcový model a o rok později již 65 palcový. Zároveň s produkcí větších obrazovek reagoval Sharp na poptávku po vysoké kvalitě obrazu a dosáhl ve vývoji rekordního rozlišení 4096×2160 pixelů, což je čtyřikrát více než má současné HD, dále největšího kontrastu na světě (1 milion:1) a velmi rychlé doby odezvy obrazu (4 milisekundy, 120 Hz).
Spotřebitelé dosud oceňovali LCD televizory hlavně kvůli vysoké kvalitě obrazu, menší spotřebě energie a líbivému designu. Za předpokladu, že se LCD technologie budou dále rozvíjet, je Sharp přesvědčen, že LCD TV budou postupně zvyšovat svůj procentuální podíl na celkovém objemu prodaných plochých televizorů.
Ačkoli je trh obřích obrazovek omezený zejména na firemní zákazníky, 108 palcový model znamená především hozenou rukavici konkurentům Sharpu, kteří vyrábějí plazmové nebo LCD televizory. Představený televizor je větší než největší plazmy (nyní asi 105 palců) a má také vyšší rozlišení a nižší spotřebu energie. Právě velké úhlopříčky obrazovek byly dosud největší výhodou konkurenční plazmové technologie. LCD také začíná ohrožovat segment televizorů s úhlopříčkou nad 40 palců, kde dosud jasně dominovala plazma.
Vývoj obřího modelu není samoúčelný, protože technologie využité ve velkých modelech najdou posléze uplatnění i u menších televizorů, které se vyrábějí ve velkém pro koncové zákazníky.
Podle údajů analytické společnosti DisplaySearch vzroste celosvětově poptávka po LCD televizorech ze 42 milionů kusů v roce 2006 na letošních 69, 7 milionů. Do roku 2010 mají dodávky LCD TV dosáhnout až 128 milionů jednotek.