Dále zdůraznil cíl společnosti Siemens, a to dosažení druhé pozice na trhu bezdrátových sítí. Ganswindt hodlá i nadále pokračovat v úspěšných projektech 3G/W-CDMA: „Sami jsme si dali za cíl získat každý měsíc jednu novou zakázku v oblasti 3G/W-CDMA.“
Podle současných studií bude v roce 2008 dvakrát více bezdrátových uživatelů než těch, kteří budou spoléhat na připojení po pevných linkách, tento počet se odhaduje na tři miliardy. Podle společnosti Siemens západoevropský trh jasně inklinuje k silnému nárůstu zisků z datových služeb s tím, že výdaje by měly vzrůst z 8 na 15 eur měsíčně na jednoho mobilního uživatele v průběhu příštích čtyř let. „Vítězi budou ti mobilní operátoři, kteří vylepší své sítě, aby udrželi krok s přenosem velkých objemů dat a aby mohli nabídnout atraktivní služby. Siemens jim k tomu může dodat inovativní, vysoce rentabilní produkty – naším cílem je ziskovost našich zákazníků,“ uvedl Thomas Ganswindt.
Výkonný ředitel divize podtrhl cíl posunu na druhé místo v sektoru bezdrátových sítí: „Tento rok opět hodláme předběhnout rostoucí trh. Minulý rok jsme významně předčili osmiprocentní růst trhu,“ podotkl Ganswindt a dodal: „Našimi současnými zákazníky je 230 mobilních operátorů ve více než 100 zemích. Naši silnou zákaznickou základnu budeme výrazně rozšiřovat a budeme pokračovat v úspěších v oblasti 3G/W-CDMA na rostoucích trzích. Minulý rok jsme každý měsíc získali jednoho nového zákazníka na 3G/W-CDMA a to je naším cílem i pro tento rok.“
Siemens hodlá přesvědčit zákazníky novými produkty, které jim umožní ekonomicky rozšířit kapacitu jejich sítí. Vůbec poprvé umožňuje modulární design hardwaru pro 3G/W-CDMA instalaci radiové stanice (radio head) mimo základnovou stanici. To jednak ušetří místo a navíc až 70 % nákladů na instalaci, pronájem a spotřebu energie. „S takovými produkty budou naši zákazníci výborně vybaveni na přenosy velkých objemů dat ve svých sítích. Ať už se mobilní přístroje používají venku nebo uvnitř, nejsou pokrytí a kapacita sítě s těmito škálovatelnými produkty problémem – to je recept na úspěch v budoucnosti,“ řekl Thomas Ganswindt.
Datové služby v budoucnosti výrazně zvýší tržby. Společnost Siemens hodlá na tomto trhu hrát hlavní roli a jako hlavní nástroj použije mobilní televizi. Podle celosvětové studie vypracované společností Siemens uvedlo 60 % oslovených uživatelů mobilní komunikace, že na svých mobilních telefonech mají zájem o televizi. Poskytování této služby prostřednictvím přenosového standardu pro digitální televizi na mobilních přístrojích – DVB-H – umožní mobilním operátorům v následujících pěti letech potenciální příjmy ve výši přesahující 15 miliard eur. Uživatelé se budou moci aktivně účastnit na televizních programech: mohou použít svůj kanál pro zpětnou vazbu a účastnit se televizních her nebo třeba posílat nápovědu do znalostních soutěží – to vše prostřednictvím svých mobilních přístrojů. Systém mobilního vysílání společnosti Siemens je prvním světovým řešením, které funguje na přístrojích DVB-H různých vedoucích výrobců.
Siemens, divize Komunikace, je jedním z největších světových dodavatelů v oblasti telekomunikací, který svým zákazníkům poskytuje kompletní portfolio inovativních řešení pro hlasovou a datovou komunikaci, zahrnující jak zařízení pro koncové uživatele, tak komplexní síťové infrastruktury pro podniky a služby pro bezdrátové, pevné a podnikové sítě. Jedná se o největší divizi v rámci koncernu Siemens, která působí ve více než 160 zemích světa. V obchodním roce 2005 (skončil 30. září) měla tato divize se 54.500 zaměstnanci obrat přesahující 13 miliard EUR.
Další informace o divizi Komunikace najdete na http://www.siemens.cz/com.