Hlavní navigace

Sledovanost Novy v loňském roce rostla

[Tisková zpráva] Mezi celoplošnými kanály zaznamenala v roce 2009 v České republice v cílové skupině D 15-54 v prime time nárůst sledovanosti a podílu na sledovanosti pouze televize Nova. Průměrný celoroční podíl na sledovanosti v hlavním vysílacím čase za Nova a Nova Cinema byl v cílové skupině 15-54 let 48,85 % diváků, ze celý den to bylo 43,65 %. Nejúspěšnějším pořadem roku bez zpravodajství z hlediska ratingu (27,4 % za D 15-54) se stala štědrovečerní pohádka Tři oříšky pro Popelku, která dosáhla v cílové skupině D 15-54 podílu na divácích 57,14 %.

Sdílet

Praha 6. ledna 2010 – Dosaženými hodnotami sledovanosti za rok 2009 skupina Nova opět potvrdila vedoucí pozici na tuzemském televizním trhu a nadále posiluje svou pozici. Průměrný celoroční podíl na sledovanosti v hlavním vysílacím čase za Nova a Nova Cinema byl v cílové skupině 15–54 let 48,85 % diváků, ze celý den to bylo 43,65 %. V roce 2009 bodovaly u diváků všechny druhy pořadů – zpravodajské, publicistické, zábavné, seriály i filmy. Průměrný podíl na sledovanosti TV Nova v její hlavní cílové skupině D 15–54 činil 46,77 % v prime time a 41,60 % za celý den. Ve srovnání s rokem 2008 se zvýšil podíl na sledovanosti TV Nova v cílové skupině D 15–54 v prime time o 0,98% bodu, podíl na publiku kanálu Nova Cinema v cílové skupině D 15–54 stoupl v hlavním vysílacím čase o 1,61% bodu a o 1,58% bodu za celý den.

Mimořádnou diváckou pozornost vzbudila první mezinárodní pěvecká soutěž Česko Slovenská SuperStar. Výraznou pozornost diváků získaly projekty z produkce TV Nova Ordinace v růžové zahradě 2, Comeback a Mr. GS i některé zahraniční akvizice, například, Dr. House, Kriminálka Miami či Kriminálka Las Vegas.

Žebříčku nejsledovanějších pořadů kralovala Nova
Do žebříčku TOP 100 pořadů roku 2009 bez zpravodajských pořadů, které jsou v televizi Nova tradičně nejúspěšnější, řazeného podle ratingu v kategorii D 15–54, se tentokrát dostal pouze jediný pořad konkurenčních televizí. Nejúspěšnějším pořadem roku 2009 se z hlediska ratingu stala pohádka Tři oříšky pro Popelku, vysílaná 24. prosince od 20.00 hodin. V cílové skupině D 15–54 dosáhl snímek ratingu 27,4 % a podílu na sledovanosti 57,14 %, sledovalo ho 2 263 tisíc diváků starších 15 let. Druhou příčku obsadilo Velké finále soutěže Česko Slovenská SuperStar, vysílané 20. prosince v hlavním vysílacím čase. Pořad dosáhl v cílové skupině D 15–54 ratingu 27,0 % a podílu na sledovanosti 64,35 %, v cílové skupině D 15+ překonal hranici share 60 % a sledovalo ho 2 542 tisíc diváků starších patnácti let. V průběhu celého vysílání pořad sledovalo průměrně 1 819 tisíc diváků a v cílové skupině D 15–54 dosáhl průměrného podílu na publiku 53,75 %. Třetí pozici na žebříčku divácké přízně si vybojovala televizní premiéra koprodukčního filmu TV Nova Sněženky a machři po 25 letech, vysílaná 21. listopadu od 20.00 hodin. V cílové skupině D 15–54 dosáhla ratingu 25,4 % a podílu na publiku 69,55 %, v cílové skupině D 15+ dosáhla share 57,57 % a sledovalo ji 2 193 tisíc diváků nad 15 let. Celých 70 pozic v žebříčku TOP 100 pořadů roku 2009 bez zpravodajských pořadů obsadil populární seriál Ordinace v růžové zahradě 2.

Na úspěchu TV Nova se dlouhodobě podílejí Televizní noviny, které v roce 2009 znovu potvrdily pozici lídra mezi zpravodajskými pořady všech televizí v České republice. Denně je sledují průměrně 2 391 tisíc dospělých diváků starších 15 let, což řadí hlavní zpravodajskou relaci TV Nova mezi nejsledovanější televizní pořady v Evropě. Průměrný podíl na sledovanosti v cílové skupině D15+ činí 69,72 %, což je o 5,72% bodu více než v roce 2008; za D15–54 je 66,37 %. Již tradiční diváckou pozornost si udržují i Odpolední Televizní noviny. Od pondělí do pátku a v neděli je průměrně sledovalo 823 tisíc diváků starších 15 let, podíl na sledovanosti za D15–54 činil 49,70 % a dosahují vyšší sledovanosti než konkurenční hlavní zpravodajské relace.

Opět větší diváckou pozornost proti předchozímu roku si získal tradičně nejúspěšnější publicistický pořad Střepiny, který dosáhl v cílové skupině D 15–54 průměrného podílu na sledovanosti 46,74 %, tj. o 0,80% bodu více než v roce 2008. Každou neděli večer jej sledovalo průměrně 1 355 tisíc diváků nad 15 let. Magazín Víkend vyhledávalo každý týden průměrně 1 434 tisíc diváků starších 15 let a pořad dosáhl v cílové skupině D 15–54 průměrného podílu na publiku 46,60 %. Investigativní Občanské judo sledovalo v roce 2009 průměrně 953 tisíc dospělých starších 15 let. Magazín zajímavostí ze světa Koření sledovalo každou sobotu vpodvečer průměrně 986 tisíc diváků starších 15 let. K oblíbeným relacím patřily i Rady ptáka Loskutáka, které každý týden v průměru vyhledávalo 1 055 tisíc dospělých diváků kategorie D 15+, Babicovy dobroty s 886 tisíci diváky starších 15 let.

Vlastní dramatická tvorba Novy stále vede
Nadále sklízely u diváků televize Nova velký úspěch seriály vlastní výroby. Nejsledovanějším seriálem roku 2009 se stala Ordinace v růžové zahradě 2. Každé úterý a čtvrtek večer se na ni v průměru dívalo 2 060 tisíc diváků starších 15 let, v hlavní cílové skupině TV Nova D15–54 pořad sledovalo průměrně 55,23 % všech diváků tou dobou u televizních obrazovek. Každodenní seriál Ulice sledovalo průměrně 1 320 tisíc diváků nad 15 let, v cílové skupině D 15–54 dosáhl projekt průměrného podílu na divácích 50,73 %. Mimořádného úspěchu dosáhl i původní český sitcom Comeback, který v roce 2009 sledovalo průměrně 1 318 tisíc diváků starších 15 let a v cílové skupině D 15–54 dosáhl průměrného podílu na publiku 50,86 %. Nezklamala ani populární talk show Mr. GS, kterou si nenechalo ujít každý čtvrtek průměrně 995 tisíc diváků starších 15 let a v cílové skupině D 15–54 dosáhl průměrného podílu na sledovanosti 42,79 %.

Jeden z nejúspěšnějších pořadů z produkce TV Nova v roce 2009 se stal slavnostní pořad 15 let TV Nova, který sledovalo v neděli 18. ledna od 20 hodin 2 186 tisíc diváků kategorie 15+ a v cílové skupině D 15–54 dosáhl podílu na publiku 49,71 %.

Nejsledovanějším eventem byl přímý přenos vyhlášení výsledků ankety Český slavík Mattoni 2009, který 28. listopadu sledovalo 2 180 tisíc diváků v kategorii 15+ (rating 24,9 %). Vyhlášení výsledků ankety ANNO 2008 sledovalo 8. listopadu v prime time 2 063 tisíc diváků starších 15 let (rating 23,5 %, share 51,81 % v cílové skupině D 15–54). Následovaly premiéra dokumentu režisérky Olgy Špátové Fenomén Gott (v cílové skupině D 15+ rating 21,1 %, 1 851 tisíc diváků) a TýTý 2008 (1 676 tisíc diváků v kategorii 15+, rating 19,1 %).

Formou produkce, koprodukce nebo předkupu televizních vysílacích práv umožnila TV Nova natočení řady kvalitních a divácky atraktivních snímků, z nichž se některé objevily v uplynulém roce ve vysílání. Nejsledovanějším z nich se stala televizní premiéra již zmíněné komedie režiséra Viktora Tauše Sněženky a machři po 25 letech. V žebříčku TOP českých filmů roku 2009 se z těchto projektů umístila i rodinná komedie na motivy legendárního seriálu na motivy knihy Fan Vavřincové Taková normální rodinka, jejíž televizní premiéru vysílala TV Nova v sobotu 31. října. V cílové skupině D 15–54 dosáhl snímek share 58,48 %, sledovalo jej 1 925 tisíc diváků starších 15 let. Třetí místo v žebříčku obsadila komedie scenáristy a režiséra Tomáše Bařiny Bobule, kterou v sobotu 24. října v prime time sledovalo v kategorii D 15+ 2 008 tisíc diváků a v cílové skupině D 15–54 dosáhla podílu na divácích 60,49 %.

Nejlepší zahraniční akvizice
Ze zahraničních filmů přilákala k obrazovkám nejvíc diváků ve věku 15 až 54 let americká rodinná komedie Co ta holka chce, která obsadila v žebříčku TOP 100 pořadů roku 2009 bez zpravodajských pořadů pátou příčku. Večer 24. prosince zaujala 1 884 tisíc diváků 15+, v cílové skupině D 15–54 dosáhla podílu na sledovanosti 59,65 %. Tradiční oblibě se těšila legendární ruská pohádka Mrazík, kterou sledovalo 1 880 tisíc diváků nad 15 let a v cílové skupině D 15–54 dosáhla podílu na publiku 57,14 %, tedy o 5,44% bodu více než v roce 2008.

Ze zahraničních akvizičních seriálů zaznamenal v roce 2009 jeden z největších diváckých úspěchů seriál Dr. House. Premiérové díly dosáhly v cílové skupině D 15–54 průměrného podílu na sledovanosti 49,78 %. Velmi vstřícně přijali diváci i nový seriál Mentalista, který sledovalo průměrně 1 228 tisíc diváků nad 15 let. V cílové skupině D 15–54 dosáhl projekt průměrného podílu na publiku 50,76 % a v cílové skupině Ž 15–54 průměrného podílu na sledovanosti 52,10 %. Tradičně úspěšná byla i Kriminálka Miami, kterou si nenechalo ujít v úterý večer průměrně 1 304 tisíc diváků starších 15 let, a Kriminálka Las Vegas, která dosáhla v cílové skupině D 15–54 průměrného podílu na divácích 47,60 % a sledovalo ji průměrně 1 280 tisíc diváků ve věkové kategorii nad 15 let.

Další nárůst z hlediska share zaznamenal v roce 2009 i filmový kanál Nova Cinema. Nejúspěšnějšími dny na Nova Cinema z hlediska podílu na sledovanosti v prime time v roce 2009 jsou pondělí s průměrným share 2,63 % za D15–54, středa s 2,50 % a neděle s 2,15 %.

Uspěli jsme i na internetu
Zábavnímu portálu TV Nova nova.cz se v uplynulém roce z hlediska návštěvnosti, zobrazení stránek a počtu spuštěných videí dařilo. Na konci roku (listopad 2009) dosahovala jeho návštěvnost průměrně 143 484 reálných uživatelů denně a bylo zobrazeno průměrně 1 800 631 stránek denně (PV).

Nejúspěšnějším dnem loňského roku byl 26. říjen, kdy nova.cz dosáhla rekordní návštěvnosti 252 776 reálných uživatelů (RU), a to zejména díky vysoké návštěvnosti stránek Česko Slovenské SuperStar se 171 485 RU. Nova.cz tak v tento den dosáhla nejvyšší návštěvnosti mezi ostatními videoportály na trhu.

V porovnání s konkurencí trávili návštěvníci na zábavním portálu nova.cz nejvíce času, a to 37 minut. Na nova.cz spustili uživatelé v roce 2009 celkem 104 milionů videí, například v listopadu to bylo 15 a v prosinci 23,5 milionu.

Zpravodajský portál TV Nova tn.cz dosahoval na konci uplynulého roku (listopad 2009) průměrné denní návštěvnosti 77 353 reálných uživatelů a 721 380 PV denně. Rekordní návštěvnost zaznamenal 22. června, kdy informace o povodních na stránkách tn.cz hledalo 116 728 uživatelů (RU). V loňském roce bylo na stránkách tn.cz spuštěno 48,7 milionů videí.

Jeden z největších komunitních serverů v ČR blog.cz navštívilo v loňském roce průměrně 2,1 milionu RUest za měsíc, což znamená 185 835 RUest a 3 294 715 PV denně. TV Nova spustila v loňském roce další portály a internetové služby. Do svého portfolia zařadila stránky mtv.cz, aplikaci pro ukládání fotografií galerie.cz, diskuzní server forum.cz a vyhledávač a rádce při nakupování zboží vybereme.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).