V soutěži bylo dále vyhlášeno devět oborových žebříčků a Marketingová trefa za nejlepší marketingovou hodnotu prezentace. V letošním ročníku WebTop100 byla změněna metodika i způsob hodnocení přihlášených firemních prezentací. Každý web přihlášený do oborových žebříčků prošel hodnocením pěti odborných porotců, kteří se zaměřili na hodnocení designu a grafiky, technického řešení, použitelnosti, marketingové hodnoty a obsahu prezentací.
Odborná hodnocení proběhla na základě předem vytvořené komplexní metodiky. Obsahu firemních prezentací byla v letošním roce věnována značná pozornost, a proto organizátoři soutěže oslovili pro každou kategorii specialistu v daném oboru (žurnalistu či konzultanta), který provedl oborové zhodnocení.
„Je zajímavé srovnávat úroveň firemních prezentací v loňském roce a nyní. Protože cyklus obnovy či rekonstrukce firemní prezentace je obvykle 2 roky, vítěznými weby se většinou staly ty, které byly dokončeny teprve nedávno. Až na výjimky pak byly nominované prezentace realizované specializovanými webovými firmami a nikoli přímo ve společnostech, což je nepochybně trend vedoucí k vyšší kvalitě,“ říká Jakub Ditrich, předseda poroty WebTop100.
Každý z přihlášených účastníků oborových žebříčků WebTop100 obdrží od odborných i obsahových porotců slovní hodnocení prezentace s doporučeními pro její úpravy a další rozvoj.
Každý ročník WebTop100 je zakončen celodenní odbornou konferencí. Ta se letos uskuteční 7. listopadu v PwC BusinessCommunityCenter a jejím tématem je „Web jako marketingový nástroj“. Na konferenci vystoupí například Shadi Abou-Zahra z mezinárodního standardizačního sdružení W3C nebo zástupce evropského Google. Informace o konferenci a kompletní žebříčky WebTop100.