Zadavatel výběrového řízení považuje za podstatné, aby byla monitorována především plošná reklama, multimedia, dále pak audio reklama a textová reklama. Projekt je vypisován na tři roky a hodnocení přihlášených prací bude probíhat dvoukolově. V prvním kole budou probíhat jednotlivá slyšení projektů, do druhého kola postoupí firmy vybrané na shortlist, z něhož vzejde vítěz.
SPIR realizuje již jeden velmi úspěšný výzkumný projekt a tím je NetMonitor. – „jednotnou měnu českého internetu“, která poskytuje kvalitativní a kvantitativní data pro plánování reklamních kampaní. Jejími účastníky a odběrateli jsou všichni ti, kteří rozhodují o investicích do internetu v České republice – mediální a reklamní agentury, top zadavatelé reklamy a provozovatelé serverů.
SPIR v současnosti sdružuje 28 členů z řad největších zadavatelů internetové reklamy v České republice, ale i největší poskytovatele obsahu internetu a tím i reklamního prostoru u nás. SPIR reprezentuje více než 80 % komerčního internetového trhu a tím je de facto určujícím hráčem domácího internetového trhu.