Hlavní navigace

SPOLEČNOST DELL OZNAMUJE PŘEDBĚŽNÉ TRŽBY VE VÝŠI 14.6 MILIARDY USD

[Tisková zpráva] Praha — 1. června 2007 — Společnost Dell oznámila předběžné výsledky prvního čtvrtletí finančního roku 2008; její tržby dosáhly 14,6 miliard USD, provozní příjem činil 947 milionů USD a zisk na akcii pak 0,34 USD.

Sdílet

V tomto čtvrtletí byly hrubé a provozní marže pozitivně ovlivněny příznivým poklesem cen komponentů. Zaměření na bohatší konfigurace řešení a lepší skladba produktů a služeb navíc přinesly významně vyšší průměrné prodejní ceny, lepší ziskovost a růst tržeb. V tomto čtvrtletí společnost vynaložila přibližně 46 milionů USD, což je 0,02 USD na akcii, na pokrytí nákladů souvisejícím s probíhajícím vyšetřováním některých záležitostí týkajících se jejího účetnictví a finančního reportingu.

„Našim strategickým záměrem je zjednodušit informační technologie dodávané našim zákazníkům snížením nákladů a odstraněním jejich komplikovanosti,“ prohlásil prezident a předseda představenstva společnosti Michael Dell. „Žádná jiná společnost není v tak výhodné pozici, která nám umožňuje podporovat naše zákazníky v používání jednodušších a chytřejších technologických řešení a objevování jejich hodnoty.“

Transformace napříč společností
Výsledky společnosti Dell v prvním čtvrtletí ukazují první pokrok, který společnost dosáhla ve svém systematickém úsilí o znovunastolení konkurenceschop­nosti v klíčových oblastech svého podnikání, nastartování růstu a budování řešení nezbytných pro uspokojení požadavků zákazníků. V rámci této transformace společnost Dell v posledních dvou čtvrtletích provedla následující kroky:

  • Restrukturovala vedení společnosti tak, aby zvýšila jeho odpovědnost, zprůhlednila transformační proces firmy a přesunula rozhodování blíže zákazníkovi.
  • Zlepšila spokojenost zákazníků zvýšenými investicemi do systémů technické podpory, jako jsou Dell Support Center a DellConnect. Investice pomohly společnosti snížit o 66 procent případy, kdy byl zákazník na telefonu přepojován před tím, než byl jeho problém vyřešen nebo otázka zodpovězena.
  • Posílila základy pro obnovení růstu v zavedených i rozvojových regionech s pomocí produktů šitých na míru specifickým požadavkům zákazníků. Příkladem může být například systém EC280 uvedený na čínský trh, nebo nová výrobní a vývojová střediska otevřená v rychle se rozvíjejících regionech, například Brazílii.
  • Sjednotila oblast služeb na základě strategie vestavěné schopnosti podpory a obsluhovatelnosti přímo v nabízeném hardware. Dále zjednodušila a standardizovala servis a dodávky a vylepšila schopnost vzdáleného monitorování a řešení problémů, který minimalizuje náklady zákazníků na IT infrastrukturu.
  • Iniciovala rozsáhlou kontrolu nákladů napříč všemi procesy a organizacemi, počínaje vývojem produktů a procurementem, přes služby až po podporu. Cílem tohoto kroku bylo zjednodušit struktury, eliminovat nadbytečnosti a lépe sladit operační náklady se současným obchodním prostředím a strategickými příležitostmi k růstu. Jako část této své snahy sníží společnost Dell v nejbližších dvanácti měsících počet svých zaměstnanců přibližně o 10 procent. Snížení stavů se bude lišit v závislosti na regionu, zákaznickém segmentu a pozicích a bude odrážet obchodní záměry a specifika místního právního prostředí.

„Přestože je snižování stavu zaměstnanců pro společnost vždy obtížné, víme, že tyto kroky jsou klíčové pro naši schopnost přinášet našim zákazníkům přidanou hodnotu, a to jak nyní, tak v budoucnosti,“ uvedl Michael Dell.

Vyšší průměrné prodejní ceny přispěly k lepším tržbám
Společnost podnikla v tomto čtvrtletí dobře uvážené kroky a zaměřila se na prodej řešení, sladění cenové politiky a nabídku lepší kombinace produktů a služeb. Zatímco tento proces zpomalil růst prodeje přepočtený na jednotky, přispěl 14% meziroční růst průměrných prodejních cen ke zlepšení hrubých marží, růstu tržeb o tři procenta a operační marže o 6,5 %.

Hotovost a investice se oproti předchozímu čtvrtletí snížily o 200 milionů USD na 12,3 mld. USD. Bylo to způsobeno především splácením pohledávek a lineárnější úrovní obchodních aktivit. Společnost věří, že její schopnost vytvářet cash flow zůstane silná.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).