Hlavní navigace

Společnosti IBM a Cisco zveřejnily platformu pro vývoj řešení pro sjednocenou komunikaci a spolupráci

[Tisková zpráva] ORLANDO, FLORIDA – Konference VoiceCon – 13. března 2007 – Společnosti IBM (NYSE: IBM) a Cisco (NASDAQ: CSCO) oznámily svůj záměr dodávat novou platformu pro klientský vývoj řešení pro sjednocenou komunikaci a spolupráci. Platforma založená na otevřených technologiích, jako Eclipse a OSGi, urychlí aplikační vývoj tím, že vývojářům umožní snadno vložit do jejich řešení bohatý soubor funkcí pro komunikaci a spolupráci. Obě společnosti navíc ohlásily plány na specifické zákaznické nabídky včetně společného řešení založeného na nové klientské platformě a souboru zásuvných modulů, které sloučí dohromady funkce a nástroje obou firem pro komunikaci a spolupráci.

Sdílet

Základem klientské platformy UC2 (Unified Communications and Collaboration) Client Platform bude otevřená sada aplikačních programovacích rozhraní, nabízená IBM jako podmnožina funkcí Lotus Sametime pro spolupráci spolu s komunikačními rozhraními API dodávanými společností Cisco, která umožní přístup ke komunikačním funkcím, jako jsou hlasové služby a videoslužby. Funkce Lotus Sametime pro spolupráci jsou vystavěny na produktu IBM Lotus Expeditor, který obsahuje otevřené technologie od OSGi a Eclipse. To umožní zákazníkům i partnerům vytvářet nové třídy aplikací a služeb, které se budou snadno spravovat a budou běžet na desktopech, noteboocích, webových prohlížečích a mobilních zařízeních.

Cisco a IBM použijí platformu klientskou UC2 Client Platform jako základ pro vývoj svých vlastních klientů pro sjednocenou komunikaci a spolupráci. Samotná verze Lotus Sametime 7.5 je na této platformě založena a IBM plánuje, že i budoucí verze budou i nadále využívat její výhody. Také Cisco zamýšlí vyvíjet další verze své klientské aplikace Cisco Unified Personal Communicator na základě této platformy.

Obě společnosti navíc chtějí spolupracovat na propagaci výhod otevřených technologií pro vývoj aplikací a budou se snažit o přijetí UC2 Client Platform mezi zákazníky a partnery. Tyto aktivity budou zahrnovat školení, zpřístupnění a certifikační programy pro vývojáře, nezávislé softwarové dodavatele a poskytovatele sjednocené komunikace.

Podporu nové platformě UC2 Client Platform už vyjádřil významný počet zákazníků, vývojářů, distributorů a operátorů včetně firem Berbee, Citrix Systems, Coca-Cola Enterprises, Nokia, Optimus, Presidio Networked Solutions, PSC Group, Radvision a Research in Motion. Jejich vyjádření lze najít na webových adresách newsroom.cisco­.com/dlls/2007/e­Kits/quoteshe­et_030707.pdf nebo ibm.com/lotus/uc2.

„Coca-Cola Enterprises se zaměřuje na co nejefektivnější využití svých technologických investic s cílem zvýšit produktivitu našich zaměstnanců,“ řekl Ray Repic, Chief Technology Architect společnosti Coca-Cola Enterprises. „Schopnost poskytnout našim uživatelům jediné místo, odkud mohou každodenně využívat celý soubor aplikací včetně takových věcí, jako jsou Cisco CallManager a Unity nebo Lotus Sametime a Notes, je pro nás velmi strategická. Platforma ohlášená společnostmi Cisco a IBM nám umožní ještě více integrovat základní aplikace a připojit k nim další otevřená rozhraní API. Oceňujeme společné úsilí IBM a Cisco o integraci těchto základních funkcí a těšíme se na zavádění tohoto významného počinu.“

Otevřený přístup k vývoji znamená významnou příležitost pro vývojáře, nezávislé softwarové dodavatele (ISV) a operátory nabízející sjednocenou komunikaci. Vývojáři a ISV mají přístup k více než 2,3 milionu existujících členů vývojářských komunit Eclipse a OSGi a s jejich pomocí mohou využívat výhody této platformy. Otevřená rozhraní API umožňují vývojářům vytvářet řešení s důvěrou, že se API kvůli vrtochům jednotlivých dodavatelů nezmění. U poskytovatelů sjednocené komunikace a nezávislých softwarových dodavatelů se navíc výrazně omezí potřeba opakovaně vytvářet základní funkce obsažené v platformě UC2, čímž tyto firmy ušetří čas a náklady na vývoj.

Aby IBM zajistila, že UC2 Client Platform bude dostupná a rychle se rozšíří v celém počítačovém odvětí, plánuje nabídnout platformu vývojářům zdarma s minimálními náklady na podporu a redistribuci. Plánuje se také uvedení certifikačního programu pro organizace, které si pořídí licenci klientské platformy UC2, jehož cílem bude zajistit konzistenci mezi nasazeními jednotlivých produktů a jejich kompatibilitu s platformou.

Očekává se, že UC2 Client Platform bude k dispozici ve druhém pololetí 2007, přičemž ve druhém čtvrtletí dostanou vývojáři a partneři do ruky předběžné vydání.

Rozšířená aliance IBM a Cisco poskytne zákazníkům novou hodnotu
Cisco a IBM také ohlásily, že plánují zkombinovat sílu svých nástrojů pro sjednocenou komunikaci a spolupráci jako součást jejich rozšířené strategické aliance. Prohloubení vztahů podle očekávání zahrne společné nabídky založené na UC2 Client Platform, produkty pro komunikaci a spolupráci od obou společností a rozšířené tržní aktivity včetně toho, že Cisco bude nabízet Lotus Sametime, zatímco IBM bude prodávat Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unity a Cisco Unified MeetingPlace.

Integrated Communications Services, divize IBM Global Technology Services, bude navíc nabízet služby posouzení, návrhů a implementací kompletního portfolia produktů Cisco Unified Communications a Lotus Sametime, což umožní klientům zkrátit dobu implementace, zrychlit návratnost a zlepšit úspěšnost projektů.

Společné nabídky zefektivní obchodní komunikaci, zvýší produktivitu zákazníků a úspěšnost partnerů. Do těchto nabídek budou patřit:

Integrace funkce Click-to-Call s hlasovou poštou (plánovaná dostupnost v prvním pololetí 2007) – uživatelé Lotus Sametime budou schopni zasílat instantní zprávy na telefony Cisco Unified IP Phone a z nich, prohlížet si a přehrávat hlasové zprávy z Cisco Unity a zahajovat hovor s jiným uživatelem jedním stisknutím tlačítka (click-to-call) přímo z jejich klienta Lotus Sametime 7.5.1.

Nabídka nového společného klienta (plánovaná dostupnost ve druhém pololetí 2007) – kromě výše uvedených funkcí bude v rámci Lotus Sametime a sady funkcí Cisco nabízena kombinace dalších funkcí, jako sjednocené informace o dostupnosti, softwarový telefon, ovládání telefonního přístroje, historie volání, konferenční telefonie a videotelefonie.

Integrace Cisco Unified MeetingPlace s Lotus Sametime a Lotus Notes (plánovaná dostupnost ve druhém pololetí 2007) – integrace webových konferencí Lotus Sametime s ovládáním audio- a videokonferencí Cisco Unified MeetingPlace a možnost připojit se ke konferenci z prostředí Lotus Sametime a Lotus Notes jedním kliknutím myší.

Více informací o IBM: www.ibm.com. Více informací o Cisco: http://newsro­om.cisco.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).