Na některých školách mohou v omezené míře notebooky studenti využívat už nyní, jinde je tento pomocník stále zakázaný. „Nosím si počítač do školy už dlouho a musím říct, že mi to výrazně ulehčuje práci. Nemám binec v poznámkách a mohu si to sama lépe uspořádat,“ vysvětluje hlavní výhodu možnosti psát si zápisy v elektronické podobě Tereza Svobodová.
Další z diskutujících Nikola Dannenfeldtová takové štěstí nemá. „Moc by mi to pomohlo, protože naši učitelé diktují rychle a nestíhám si zapisovat. Navíc celá aktovka s učebnicemi a sešity je těžká a ničí studentům záda,“ dodává postřeh Nikola.
Na zahraničních školách je notebook součástí výuky
Zkušenosti s notebooky ve školních hodinách mají například v Portugalsku, Dánsku, Polsku a v dalších vyspělých zemích. „V Dánsku je to běžná praxe. Notebook má každý buď vlastní, nebo půjčený a ten si na konci roku může za výrazně nižší cenu odkoupit. Když někdo nedává pozor, je za to postih a sešity se nosí už jenom na matematiku,“ podělil se o své zkušenosti z výměnného pobytu v Dánsku student Tomáš Golitko.
Ne všichni jsou však se záměrem zavést notebooky do českých škol nadšení. Podle některých účastníků diskusí nejsou vyřešené důležité věci, jako například další financování školního vybavení, zázemí pro učitele a výukové materiály v digitální podobě.
I na tyto argumenty má hlavní autorka nápadu, bývalá učitelka Lenka Ptáčková Melicharová, odpověď. Ta společně s týmem odborníků zpracovala návrh projektu. „Hlavní myšlenkou projektu je notebook jako prostředek na cestě k efektivnímu a modernímu školství, které musí neustále procházet proměnou a jít s dobou,“ dodává závěrem Ptáčková Melicharová, která chce podrobnosti zveřejnit v nejbližší době na svých internetových stránkách.