Hlavní navigace

Software Autodesku hrál hvězdnou roli při výrobě filmu GI Joe

[Tisková zpráva] Studia zabývající se výrobou vizuálních efektů v Kalifornii, Londýně a Kanadě vytvořila náročné efekty v aplikacích Autodesk Flame, Maya, 3ds Max, Softimage, Mudbox, MotionBuilder a FBX

Sdílet

PRAHA, 31. srpna 2009 – Autodesk, světový lídr v oblasti návrhového softwaru, vzdává poctu stovkám výtvarníků po celém světě, kteří společně vytvořili téměř 1 500 vizuálních efektů pro film G.I. Joe, akčního trháku tohoto léta. Při výrobě vizuálních efektů pro film GI Joe byly použity softwarové nástroje Autodesk Flame, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Autodesk Softimage, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox a Autodesk FBX.

„Vytváření podmínek pro kreativní spolupráci je středobodem naší strategie pro vývoj softwaru,“ řekl Stig Gruman, viceprezident pro digitální zábavu, Autodesk Media & Entertainment. „Film G.I. Joe je dokonalým příkladem úspěchu naší strategie. Prezentuje práci šesti mimořádně nadaných efektových studií, která při realizaci tohoto projektu využila širokou paletu nástrojů Autodesku a vytvořila fantastický vizuální výsledek.“

Digital Domain (Hollywood) – Tým 175 výtvarníků pracoval déle než rok na výrobě 320 vizuálních efektů (VFX) pro dvě hlavní sekvence – honičku v Paříži, která vyústí ve zničení Eiffelovky, a útok na obrovský konvoj. Jako stěžejní nástroj pro animaci, modelování, práci se světlem, skriptování a ovládání postav využilo studio Digital Domain aplikaci Maya a pro skici modelů aplikaci Mudbox. Supervizor animací Bernd Angerer řekl: „Obrovský a nesmírně detailní model Eiffelovky byl složen z miliónů mnohoúhelníků. V aplikaci Maya se nám dařilo udržet tuto obrovskou datovou zátěž pod kontrolou a splnit zadání. Maya je hodně dobrá v mnoha aspektech, ale nejcennější je její otevřenost pro začlenění do výrobního procesu.“

CIS (Hollywood a Vancouver) — Studio CIS mělo zpracovat 265 záběrů v pěti sekvencích, celkem 20 minut vizuálních efektů. Pro modelování pevných povrchů, digitální zdvojování kaskadérů a virtuální prostředí (ústředí jednotky GI Joe, poušť Sahara, energetickou šachtu, kurz podvodních překážek a polární ledovou čepičku) využilo široký arzenál aplikací Autodesku. „Tento film je větší než velký a já si nedokážu představit, jak bychom ho vyrobili bez aplikací Maya a Flame,“ řekl VFX supervizor studia CIS Bryan Hirota. „Kromě aplikace Maya jsme používali také 3ds Max a plug-in FumeFX pro výrobu a rendering dynamiky plamenů a dýmu, MotionBuilder pro zpracování dat zachycených metodou motion capture a Flame pro komplexní 2D a 3D skládání.“

MPC (The Moving Picture Company) (Londýn) — MPC vytvořila 168 efektových záběrů, z nichž většina byla pro výpravnou podvodní akční sekvenci na obrovské skalní stěně. Tento celek byl vytvořen jako digitální prostředí. Vedoucí týmu stovky výtvarníků, VFX supervizor studia MPC Greg Butler, vysvětluje: „S Boydem Shermisem, supervizorem vizuálních efektů pro G.I. Joe, jsme spolupracovali už na filmu Poseidon, a proto jsme věděli, že jsme v dobrých rukou. Naším stěžejním nástrojem pro tento film byla Maya, Mudbox jsme použili pro ohýbání kovů a u některé práce na zachycování pohybu jsme použili MotionBuilder. Nástroje Autodesku se staly ve filmovém průmyslu standardem, což usnadňuje našemu výzkumnému a vývojovému týmu psaní vlastního kódu. Díky FBX jsme nemuseli psát žádné zvláštní skripty nebo složitě převádět data, což nám jednoznačně usnadnilo celý proces.“

Prime Focus VFX (dříve Frantic Films VFX) (Hollywood, Winnipeg, Vancouver) – 55členný tým Prime Focus vytvořil 124 efektových záběrů včetně previzualizace, digitálních prostředí, simulace kapalin a velkoobjemového renderingu částic. V akčním finále, které bylo převážně prací studia Prime Focus, pozřou letadlo tzv. nanomiti, což je high-tech zbraň, jež rozkládá kov. Jedná se o obrovské digitální prostředí 3D oblaku a oblohy. Chris Bond, senior supervizor VFX a prezident společnosti Prime Focus VFX, řekl: „Jako nástroje jsme si vybrali aplikace 3ds Max a Maya. Vlastním animačním postupem, který využíval 3ds Max spolu s naší proprietární volumetrickou aplikací na rendering částic Krakatoa, jsme vyrenderovali miliardy a miliardy částic tvořících systém nanomitů.“

CafeFX (Santa Maria) – „Bavilo nás podílet se na oživení velké americké ikony na stříbrném plátně,“ řekl supervizor počítačové grafiky společnosti CafeFX Seth Lippman. Padesátičlenný tým výtvarníků vytvořil přes 100 záběrů včetně složitých organických manipulací s tvářemi hlavních postav Destra, Zartana a NeoVipera. „Pro animaci postav a vkládání digitálních animací do živých záběrů z kamer jsme používali aplikaci Maya, pro animaci počítačových efektů a osvětlení Softimage. Byli jsme zvlášť nadšeni z dynamického jádra Softimage ICE (Interactive Creative Environment) a z jeho schopnosti zpracovat simulace v několika vláknech. Aplikace Softimage je integrována s mental ray, což umožňuje hladké předávání práce mezi efekty a osvětlením. Na aplikacích Maya a Softimage je skvělé to, že poskytují flexibilitu používat ty nástroje, které výtvarníkům vyhovují nejvíc,“ dodal.

Framestore (Londýn) – Studio Framestore vytvořilo několik záběrů velkých prostředí použitých ve filmu – například vzlet helikoptéry z letecké základny v Afghánistánu, matnou kresbu Paříže, obrovské podzemní raketové silo nebo počítačově generovanou letadlovou loď na rozbouřeném moři. „Abychom dosáhli toho, o co nám šlo, museli jsme pro tento film napsat hodně vlastních skriptů v jazyce Python,“ řekl Jon Thum, supervizor VFX ve studiu Framestore. Dodal: „Skutečnou výhodou aplikace Maya je vlastní skriptování. Maya je tak flexibilní a rozšiřitelná, že jsme ji důsledně integrovali do našeho výrobního procesu a je naším preferovaným nástrojem.“

O společnosti Autodesk
Autodesk je světový lídr v oblasti 2D a 3D návrhového softwaru pro výrobu, stavebnictví, média a zábavu. Od uvedení aplikace AutoCAD v roce 1982 vyvinul Autodesk nejširší portfolio špičkových řešení digitálního prototypování, která pomáhají zákazníkům prakticky zkoušet nápady ještě před jejich realizací. Společnosti žebříčku Fortune 1000 využívají nástroje Autodesku k vizualizaci, simulaci a analýze reálného fungování svých návrhů už v počátečních stádiích vývoje, což jim pomáhá šetřit čas a peníze, zvyšovat kvalitu a podporovat inovace. Další informace o společnosti Autodesk najdete na webových stránkách www.autodesk.cz nebowww.autodes­k.com

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).