Po loňském úspěchu Symfonického orchestru YouTube 2009, který si – včetně tří talentovaných českých hudebníků – zahrál před vyprodanou Carnegie Hall v New Yorku, vyhlašuje YouTube druhý ročník tohoto mezinárodního hudebního projektu. Hudebníci z celého světa se do něj mohou přihlásit zasláním videa na speciální YouTube kanál Symfonického orchestru YouTube 2011 (youtube.com/symphony). Najdou zde také pravidla soutěže a odpovědi na své otázky. Kanál bude otevřen ode dneška, tj. 12. října 2010 až do 28. listopadu 2010.
Novinkou tohoto ročníku je rozšíření o další kategorii a to sólovou improvizaci. Ta doplní tradiční instrumentální interpretaci skladeb. V této kategorii mohou hudebníci hrající na jakýkoli hudební nástroj předvést originální improvizaci založenou na nově zkomponované skladbě „Mothership“ od skladatele Masona Batese. Nejlepší improvizátor své sólo předvede na velkolepém finálním vystoupení v Opeře v Sydney.
„Hudba spojuje národy a proto se mi líbí možnost propojení mladých hudebníků ze všech kontinentů s cílem vytvořit něco společného. Díky významu a dosahu YouTube teď lze klasickou hudbu zpřístupnit širokým vrstvám. Tím je tento projekt jedinečný,“ říká český houslový virtuos Pavel Šporcl a dodává: „Zároveň to dokazuje, že klasická hudba není ve virtuálním světě mrtvá. Všem, kteří se do projektu zapojí, přeji hodně štěstí a ať dál rozdávají krásy klasické hudby všude kolem sebe.“
„Tento projekt vítáme jako skvělou myšlenku, jak pomocí životodárné soutěživosti nadchnout mladé lidi po celém světě pro klasickou hudbu. Spojuje rozmanité kultury, národy, boří jazykové bariéry a nechá jednotlivé účastníky promlouvat hudbou. A dokazuje tak, že klasická hudba rozhodně není pro mladé cizím jazykem,“ říká ředitel Pražského jara pan Roman Bělor a hudebníky povzbuzuje: „Je důležité vytrvat a se stejnou energií a nadšením hrát klasickou hudbu nadále!“
„Pražská komorní filharmonie je mladý orchestr, který se snaží vlastními silami podporovat kulturní revoluci a oproštění se od konvencí. Projekt YouTube Orchestra je netradiční způsob produkce klasické hudby a nový nápad, jak přitáhnout nadané mladé lidi, kteří dostanou jedinečnou příležitost prezentovat své umění po letech tvrdé práce," potvzuje Monika Ryšavá z Pražské komorní filharmonie a pokračuje: „Těm, kteří se do projektu zapojí, přejeme spoustu zábavy, protože umění má přinášet především radost.“
Po ukončení prvního kola zasedne odborná porota, která ze všech přijatých video příspěvků vybere skupinu semifinalistů v obou kategoriích. Celá komunita YouTube bude mít možnost pro svého favorita hlasovat online od 10. do 17. prosince 2010. Videa semifinalistů, která obdrží největší počet hlasů, budou zveřejněna 11. ledna 2011 na YouTube kanálu Symfonického orchestru YouTube 2011.
Hudebníci, jejichž videa budou nejlépe hodnocena veřejností, budou v březnu 2011 přepraveni do velkolepého prostředí australské Opery v Sydney k účasti na týdenním festivalu klasické hudby s předními umělci. Ten vyvrcholí 20. března 2010 závěrečným vystoupením Symfonického orchestru, který bude živě přenášen na YouTube.
Symfonický orchestr YouTube 2009
Předešlý ročník Symfonického orchestru YouTube 2009 byl vůbec prvním podobným počinem v historii klasické hudby. Koncert se uskutečnil v dubnu 2009 ve složení 90 hudebníků z 30 zemí světa před vyprodaným sálem v Carnegie Hall v New Yorku.
První ročník projektu měl i silnou českou stopu. Mezi vybranými hudebníky byli i tři z České republiky. Ke své účasti v tomto unikátním hudebním tělese tehdy řekli: „Projekt, ke kterému jsem se dostal díky Pražské komorní filharmonii, je opravdu dobrý nápad, jak spojit umělce z celého světa. Pořád nemohu uvěřit tomu, že jsme byli vybráni a moc se těšíme, až se potkáme se všemi těmi zajímavými lidmi," řekl Jakub Fišer z Pražské komorní filharmonie, která byla zároveň lokálním partnerem projektu. Jeho kolega Ondřej Martinovský pokračoval: „Jsme velmi šťastní, že jsme mohli na koncertě v Carnegie Hall reprezentovat Českou republiku, zemi v srdci Evropy.“ Cellista Michal Greco z Filharmonie Brno na závěr dodal: „Samozřejmě jsem se nejvíce těšil na samotnou přítomnost v mecce hudebního světa Carnegie Hall, na nasátí tamní atmosféry, jež mi přinesla opět mnoho do další hudební inspirace.“
O Opeře v Sydney
Jørn Utzon změnil tvůrčí a kulturní ráz krajiny Austrálie jednou provždy tím, že vytvořil jednu z nejkrásnějších budov světa 20. století. Opera v Sydney pokračuje v poslání svého stvořitele. Vytváří, rozvíjí a představuje uznávané, nápadité a poutavé umělecké zážitky nejen z Austrálie, ale i celého světa. Opera v Sydney je místo, kde vás fantazie a talent uchvátí.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 44% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, 35. týden 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 70 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz
O YouTube
YouTube je nejoblíbenější video platformou na světě, jež umožňuje milionům lidí sdílet a sledovat původní videa. YouTube funguje jako fórum a distribuční platforma, na níž se mohou setkávat miliony lidí z celého světa a vyměňovat si zde své postřehy i zkušenosti. Zároveň slouží jako velice efektivní platforma pro inzerenty, a to nezávisle na tom, o jak velkou společnost se jedná. YouTube má ústředí v kalifornském San Brunu a je stoprocentně vlastněnou dceřinou firmou společnosti Google.
YouTube vstoupil na český trh v říjnu 2008. V roce 2010 se stal podle průzkumu TNS Infratest (červenec 2010) vedoucím videoportálem v České republice z hlediska velikosti, povědomí i obliby. Podle průzkumu to dokazuje i fakt, že tři čtvrtiny uživatelů internetu YouTube používají, třetina z nich dokonce na denní bázi. Povědomí o YouTube má 98% dotazovaných alespoň podle jména, 70 % respondentů však zná tento videoportál velmi dobře. Dvě třetiny uživatelů by YouTube hodnotilo jako velmi dobrý až excelentní. Zajímavý je i fakt, že YouTube u střední věkové kategorie (30–49 let) má srovnatelnou pozici s televizí. U mladší generace (do 30 let) má YouTube mnohem větší zásah. YouTube pokračuje expanzí do mobilního prostředí, kde 44 % dotazovaných potvrdilo, že již využívá či plánují využívat mobilní verzi této platformy. Ve srovnání s listopade 2008 vzrostl zásah portálu YouTube v Česku o 20 % (zdroj: Google) a nadále se zvyšuje.
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.