Televize Prima v roce 2005 dosáhla svých historických úspěchů

[Tisková zpráva] V loňském roce televize Prima prošla převratnými změnami, a nejen ona. Rok 2005 byl specifický pro celý televizní trh v České republice.

Sdílet

Loni se u nás poprvé stala součástí televizního vysílání velká reality show, kterou svým divákům přinesly obě komerční televize. Nebyla to však jediná z novinek. A právě díky reality show VyVolení a díky dalším pořadům jak z vlastní dílny, tak akvizičních, se stala televize Prima silným hráčem na mediálním trhu, který upevnil a dále rozvinul svou pozici.

Rok 2005 byl doposud nejúspěšnějším rokem vysílání Prima TV. Průměrný podíl na trhu během celého dne byl 23,13 % (v roce 2004 to bylo 21,58 %) a v prime time dokonce 24,33 % (v roce 2004 20,91 %) všech dospělých diváků starších 15 let.

Klíčový byl pro Prima TV podzim 2005. A to hned ze dvou důvodů. Prvním z nich byl vstup silného partnera do Prima TV – švédská mediální skupina MTG se stala polovičním vlastníkem Prima TV. Dalším velmi důležitým momentem byl obrovský úspěch a vznik fenoménu reality show VyVolení.

Rekordní z hlediska výsledků sledovanosti bylo zejména září, kdy průměrný podíl na trhu činil 27,7 % (v roce 2004 21,44 %) a v prime time 30,72 % (v roce 2004 21,79 %) dospělých diváků starších 15 let.

Celkově byly výsledky sledovanosti nejlepší ve 2. polovině roku 2005. Obzvláště 3. a 4. čtvrtletí jsou pro posuzování výsledků loňského roku stěžejními obdobími. Prima TV v nich získala 23,98 %, respektive 24,84 % všech dospělých diváků u obrazovek starších 15 let. A ještě lepších čísel dosáhla v prime time (25,88 % a 27,06 % D 15+).

Dalším znatelným úspěchem roku 2005 bylo omlazení diváků, zejména široké oslovení cílové skupiny 15 – 44 let. Zatímco v posledním čtvrtletí roku 2004 nás v hlavním vysílacím čase (19:00 – 23:00) sledovalo 19,87 % diváků zmíněné skupiny, v roce 2005 to bylo již 30,76 % všech diváků ve věku 15 až 44 let u televizních obrazovek.

Nejsledovanějšími pořady byly v loňském roce jednoznačně VyVolení, Rodinná pouta, Zpravodajský deník a Sportovní deník. Je potěšujícím faktem, že všechny tyto pořady jsou vlastní tvorbou televize Prima.

Vysoké oblibě se ale těší i zahraniční a české filmy a seriály. Z filmů, které Prima TV loni vysílala, se největší oblibě těšili „Černí Baroni“, které zhlédlo téměř 1,7 milionu diváků starších 15 let.

Pro rok 2006 má televize Prima připraven takový plán, který umožní na skvělé výsledky loňského roku navázat a dále je rozvinout. Nabídneme divákům další atraktivní pořady jak z vlastní produkce, tak akviziční. Nebudou chybět další reality show, zábavné formáty a nové původní seriály. O všech projektech budeme postupně průběžně informovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).