Téměř tři čtvrtiny populace nesouhlasí s regulací internetu. Souhlas s regulací internetu projevily ve větší míře ženy než muži. Důvodem by mohlo být, že roli rodičů zodpovědných za výchovu svých dětí, mají ve společnosti stále ještě více ženy. S vyšším vzděláním je postoj k regulaci internetu negativnější. Podle analytika SPIR Petra Koláře lidé s vyšším vzděláním si více cení svobody jako takové, proto ani nechtějí cenzurovat obsah internetu. Nejvíce regulovaný přístup by podle populace měl být v oblasti pornografie. Dále následují násilí a extremismus. Lidé na otázku „Ke kterému „jinému“ obsahu by měl být přístup regulován?“ odpověděli převážně výroky, které regulaci internetu odmítají.
Na následujících grafech naleznete podíly jednotlivých odpovědí na otázky na postoj k regulaci internetu a k otázce, jaký obsah by měl být regulován.
Téměř tři čtvrtiny internetové populace nesouhlasí s regulací internetu.
Souhlas s regulací internetu projevily ve větší míře ženy než muži. S vyšším vzděláním je postoj k regulaci internetu negativnější.
Nejvíce regulovaný by podle internetové populace měl být přístup k pornografii na internetu. Dále následují násilí a extremismus.
Popis metodiky: Výběrový vzorek respondentů představuje reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 508 respondentů. Tento vzorek reprezentuje 3 921 198 lidí. Výzkum byl realizován technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru. Systém automatické kontroly průběžně vyhodnocuje správnost vyplňování dotazníků a zajišťuje první stupeň čištění dat. Elektronická forma dotazníku umožňuje kontrolovat automaticky výraznou část vazeb mezi jednotlivými otázkami. Čištění dat zahrnuje procedury na vyplnění řady proměnných dotazníku a mnohé další kontrolní postupy.
Podrobnou prezentaci průzkumu naleznete www.spir.cz
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu – sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 54 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, marketingovou konferenci IAC a v poslední době poskytuje také odhady vývoje internetové inzerce u nás.