Hlavní navigace

Těsně před Vánocemi na internetu roste zájem o „rychlé dárky“

[Tisková zpráva] Podle údajů internetových portálů Spa.cz a Heureka.cz tento týden prudce vzrostl zájem o dárky na poslední chvíli. Nakupující mají zájem například o dárkové poukazy na nejrůznější služby, pobyty nebo zážitky. Nakoupit na poslední chvíli lze v největších e-shopech, které budou mít otevřeno i na Štědrý den.

Sdílet

Zájem o dárky na poslední chvíli potvrzují také internetové obchody. Ty, které mají kamennou pobočku, v těchto dnech zaznamenávají větší  podíl osobního vyzvednutí zboží. „Nakupující se chtějí pokud možno vyhnout přeplněným obchodním domům. Letos mají zároveň kvůli nevyzpytatelnému počasí obavy z pozdního doručení dárku přepravcem,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz. Největší internetové obchody přijímají objednávky k osobnímu odběru ještě ve čtvrtek 23. prosince a některé mají otevřeno i na Štědrý den dopoledne.  

V posledních čtrnácti dnech také roste zájem o dárky formou poukazů či kupónů na nejrůznější pobyty, předplatné, služby či zážitky. „Podle našich statistik je v současné době přibližně 80% pobytů koupených jako vánoční dárek a tento podíl se stále zvyšuje, jen ve čtvrtek a  pátek jsme rozeslali dárkové poukázky v nominální hodnotě přes 1 milion korun“ říká Richard Šipoš, manažer portálu Spa.cz, a dodává: „Na základě loňských zkušeností předpokládáme, že tento týden bude poptávka velmi vysoká také díky tomu, že dárkové poukázky si mohou kupující sami kdykoli vytisknout doma, aniž by se museli spoléhat na včasné doručení.“ 

Nejoblíbenější jsou kratší pobyty pro dvě osoby s možností vy­užití wellnes­s, velmi populární jsou také pobyty spojené s gur­mánským zážitkem. Průměrná cena wellness balíčku pro dvě osoby je nyní 3 890 Kč. 

Do letošních vánočních nákupů se promítl také boom hromadných nákupů. Uživatelé internetu pravidelně sledují nabídky portálů a vyčkávají na cenově i obsahově nejvýhodnější nabídky. „Díky velké poptávce jsme minulý týden zásadně změnili koncept stránek akce.spa.cz a v nabídce nyní představujeme více akcí a slev najednou. Naši uživatelé již ušetřili přibližně 9 milionů Kč,“ říká Richard Šipoš.  

Zájem o hromadné na­kupování  roste také mezi ubytovateli, kteří se výhodnými nabídkami snaží přilákat novou klientelu a zaplnit volné kapacity. „Průměrná cena pobytů díky tomu klesla od září přibližně o čtvrtinu,“ říká Richard Šipoš, manažer portálu Spa.cz, který se hromadnému nakupování věnuje na stránkách akce.spa.cz.  

O společnosti Hotel.cz:

Společnost HOTEL.CZ, a.s. provozuje portály www.hotel.cz, www.turistik.cz, www.spa.cz a www.hory.cz a řadí se mezi přední české internetové portály zaměřené na ubytování. Hotel.cz je společným projektem společnosti MITON CZ, s.r.o. a nákupní galerie Aukro.cz. Dlouhodobým cílem společnosti je poskytovat klientům kvalitní zákaznickou podporu a širokou nabídku různých typů ubytování nejen v České republice. 

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní  rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 357 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává zboží z více než 11 000 interne­tových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou, každoročně oceňuje důvěryhodné e-shopy v anketě ShopRoku. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).