Hlavní navigace

Xerox: podle průzkumu jsou řízené tiskové služby chytrou investicí i v době krize

[Tisková zpráva] Praha, 15. dubna 2010 – Zavedení řízených tiskových služeb (managed print services; MPS) má pro společnosti, které hledají způsoby, jak ušetřit, zásadní význam. Uvádí to průzkum, který v USA a Evropě provedla výzkumná a analytická společnost Quocirca a jež spolufinancoval Xerox.

Sdílet

Téměř 70 procent respondentů výzkumu uvedlo, že lepší správa tiskových zařízení je nutností a dosažené úspory umožňují další investice. Dokonce i v období ekonomické recese více než 90 procent respondentů plánuje, že bude pokračovat v nasazování řízených tiskových služeb, aby snížili náklady na tisk, sdílení a aktualizaci dokumentů.

„Výsledky průzkumu dokládají, že ekonomický pokles ve skutečnosti posiluje význam řízených tiskových služeb,“ řekl Stephen Cronin, prezident Xerox Global Services. „Nyní se společnosti více než kdykoliv předtím obracejí na Xerox jako na lídra trhu řízených tiskových služeb, aby jim pomohl řídit tiskové prostředí a podnítit růst v souvislosti s úsporami času jejich zaměstnanců.“

Zajímavá data z průzkumu, která dokládají, že řízené tiskové služby skutečně snižují náklady:

  • 41 procent respondentů uvedlo, že náklady na tisk představují více než 10 procent jejich rozpočtu na IT, přičemž v sektoru finančních služeb se tento podíl zvyšuje až na 65 procent.
  • Téměř polovina amerických respondentů očekává, že jim smlouva na poskytování řízených tiskových služeb přinese více než 30procentní úsporu nákladů.
  • 60 procent stávajících uživatelů řízených tiskových služeb je spokojeno s dosaženou úsporou nákladů a dalších 25 procent uvedlo, že úspora nákladů překonala jejich očekávání.

„Uživatelé řízených tiskových služeb snižují své náklady nejen v kancelářském prostředí, ale i v interních tiskových střediscích,“ řekla Louella Fernandes, hlavní analytička Quocirca. „Sedmdesát pět procent našich respondentů spravuje svá tisková střediska interně nebo spolupracuje s dodavatelem; to znamená, že by pro ně komplexní plán řízených tiskových služeb byl stále přínosný, aby udrželi náklady na tisk na efektivní úrovni v celém podniku a nikoliv jen v kanceláři.“

Xerox se nedávno stal prvním dodavatelem, který spojil kancelářské prostředí s interními tiskovými středisky. Služba Xerox Enterprise Print Services umožňuje větší úspory nákladů dosažené růstem efektivity tisku v tiskovém středisku i v domácí či virtuální kanceláři.

Průzkum rovněž ukázal, že společnosti chtějí, aby řízené tiskové služby fungovaly na již pořízené tiskové infrastruktuře a vybavení. Osmdesát procent respondentů ohodnotilo jako důležitou nebo velmi důležitou schopnost dodavatele spravovat zařízení více výrobců. Xerox v současnosti po celém světě sleduje přibližně 1,5 miliónu zařízení různých značek.

Xerox byl společností Gartner zařazen do kvadrantu „lídrů“ ve zprávě Magic Quadrant for Managed Print Services Worldwide pro rok 2008 i 2009. Jako lídra trhu řízených tiskových služeb pro rok 2009 vyhodnotila Xerox i společnost Quocirca ve své zprávě European MPS.

O průzkumu
Průzkum probíhal mezi IT managementem a osobami s rozhodovacími pravomocemi a vlivem ve 200 společnostech v USA, Německu, Francii a Velké Británii se shodným zastoupením každého regionu. 50 % zúčastněných společností patřilo do skupiny s 1000 až 5000 zaměstnanci, dalších 50 % do skupiny s 5000 a více zaměstnanci. Jednalo se o firmy působící ve finančních službách, farmacii, veřejné správě, maloobchodu, telekomunikacích a IT.

Rozhovory s respondenty proběhly v roce 2009. Označení tiskárny a kopírovací zařízení se vztahuje na všechny osobní a síťové tiskárny a kopírky (laserové, inkoustové a skupinové tiskárny, kopírky) a multifunkční zařízení.

Pro účely tohoto průzkumu jsou společností Quocirca pod pojmem řízené tiskové služby myšleny služby poskytované externí organizací, která provádí vyhodnocení toho, jak lze firemní tiskárny, kopírky a multifunkční zařízení optimálně provozovat a následně průběžně sleduje a provádí údržbu a správu podle domluvené servisní smlouvy. Definice nezahrnuje případ pouhého pořízení nebo nájmu tiskových a kopírovacích strojů od externí firmy, ale musí zahrnovat úvodní analýzu a následnou optimalizaci zařízení.

O společnosti Quocirca Research
Quocirca je přední společností v oblasti primárního průzkumu a analýz s možnostmi průzkumu v rodných jazycích po celé Evropě, v severní Americe i v asijsko-pacifické oblasti. Hlavním cílem společnosti je mapovat trhy pro technologické dodavatele a poskytovatele služeb a umožnit jim efektivní vývoj produktů a služeb, jejich uvádění na trh a prodej podnikům všech velikostí po celém světě. Více informací najdete na http://www.qu­ocirca.com.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).