Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom, zaměřeného na internetovou populaci, který pro Vodafone mezi 1 625 respondenty realizovala v srpnu agentura Data Collect.
Další závěry průzkumu:
- 73 % rodičů kupuje dětem telefon, aby je měli pod kontrolou.
- Více než polovina dětí však volá domů pouze několikrát týdně a čtvrtina dokonce méně často, než týdně.
- 63 % respondentů ve věku od 15 do 18 let používá mobil dražší než 3 000 Kč.
- Více než polovina respondentů používá svůj současný mobil pouze rok, nebo i méně.
- Ve škole nevyužívá mobil pouze 11 % respondentů. 67 % jej ve škole použije občas.
- 90 % dětí od 15 do 18 let platí účty za mobil rodiče, či prarodiče
Více než polovině respondentů koupili mobil rodiče, pouze jedna třetina si jej koupila sama. Tarify si děti vybírají spíše sami, přičemž děti od 6 do 10 let používají spíše předplacenou kartu (77 % předplacená karta : 25 % tarify), s rostoucím věkem stoupá počet dětí, kterým rodiče zaplatí tarif (ve skupině 11 – 14 let používá 64 % předplacenou kartu a 38 % tarify ), ve skupině 15 – 18 let se pak poměr vyrovnává.
O Vodafonu Česká republika
Vodafone (původně Oskar) získal licenci na provoz mobilní telekomunikační sítě GSM v říjnu 1999. Krátce nato se stal nejrychleji se rozvíjejícím operátorem a vytvořil nový rekord v historii GSM – za 9 měsíců pokryl svým signálem 98 % obyvatelstva ČR. V roce 2002 společnost přivítala miliontého zákazníka a v roce 2005 získal licenci pro zřízení a provozování sítě ve standardu 3G. V tom samém roce se stal součástí vedoucí světové telekomunikační společnosti, Vodafone Group. Dnes poskytuje služby pro více než tři miliony firemních i nefiremních zákazníků. Společnost je také aktivní v oblasti společenské odpovědnosti a v roce 2006 založila Nadaci Vodafone ČR, prostřednictvím které už rozdělila více než 50 milionů korun do neziskového sektoru. Více informací se dozvíte na www.vodafone.cz.