Hlavní navigace

TV Nova nejsledovanější stanicí i v roce 2007

[Tisková zpráva] Dosaženými výsledky sledovanosti za rok 2007 potvrdila televize Nova vedoucí pozici na českém mediálním trhu. V cílové skupině D15–54 dosáhla 42,99% podílu na sledovanosti za celý den, v prime time (19:00 – 23:00) byla ještě úspěšnější a získala 46,83%. Loňský rok pak byl pro TV Nova ve znamení posilování především u mladých diváků. Ve srovnání s rokem 2006 vzrostl ve věkové skupině D15–24 podíl na sledovanosti za prime time o 2,04% (52,22%), za celý den pak o 2,80% (47,30%). Největšího nárůstu v této cílové skupině dosáhla Nova v access prime time (tj. čas od 16:00 do 19:00 hodin) ve všední den, kde podíl na sledovanosti vzrostl o celých 11,18%, a to na 50,99%.

Sdílet

Praha 7. ledna 2008 – TV Nova dosaženými hodnotami sledovanosti opět potvrdila vedoucí pozici na českém televizním trhu a dokázala, že zůstává televizní stanicí s nejmladšími diváky. Svědčí o tom výrazný nárůst sledovanosti u věkové kategorie mezi 15 až 24 lety. V úseku od 16:00 do 19:00 hodin (access prime time) ve všední den vzrostl podíl na sledovanosti za tuto cílovou skupinu o celých 11,18%, a to na hodnotu 50,99%. Ještě vyšší nárůst podílu na trhu v tomto čase však zaznamenala kategorie Ženy 15 – 24 let, a to dokonce o 12,82% (podíl na sledovanosti 54,9%). Vyšší hodnoty ve všední dny v access prime time zaznamenala také hlavní cílová skupina TV Nova, kterou jsou diváci ve věku 15 – 54 let, a to o 4,45% (podíl na sledovanosti 44,84%). Postaraly se o to především kvalitní podvečerní pořady – Odpolední Televizní noviny a seriály Ulice a Kriminálka Las Vegas či Kriminálka Miami.

V roce 2007 bodovaly u diváků všechny druhy pořadů – zpravodajské, publicistické, zábavné, seriály i filmy. Průměrný podíl na sledovanosti TV Nova v její hlavní v cílové skupině D15 – 54 činil 42,99% za celý den a 46,83% za prime time. Do žebříčku TOP 100 pořadů roku 2007 (bez zpravodajských pořadů, které jsou v TV Nova tradičně nejúspěšnější a obsadily by jej celý), řazeného podle ratingu v kategorii D15 – 54, se nedostal ani jeden pořad konkurenčních televizí. Všech sto pozic obsadily pořady TV Nova, přičemž první místo získala jedna z epizod reality show Výměna manželek. Konkurenční televize by se umístily až v žebříčku TOP 500.

Zpravodajské a publicistické pořady. Na úspěchu TV Nova se již dlouhodobě podílejí Televizní noviny, které i v loňském roce potvrdily pozici lídra mezi zpravodajskými pořady všech televizí v ČR. Denně je sledují průměrně 2 392 000 dospělých diváků starších 15 let, což Televizní noviny řadí mezi nejsledovanější televizní pořady v Evropě. Průměrný podíl na sledovanosti za D15+ činí 67,77%, za D15 – 54 je 64,43%. Obrovský úspěch zaznamenaly také Odpolední Televizní noviny, které Nova vysílá od 5. února 2007. Od pondělí do pátku je průměrně sledovalo 759 000 diváků starších 15 let, podíl na sledovanosti za D15 – 54 činil 54,09%. Odpolední TN vysokou sledovaností dokonce několikrát porazily hlavní zpravodajské relace konkurenčních televizí, poprvé jen pár měsíců po svém uvedení.

Nejúspěšnější publicistický pořad s podílem na sledovanosti s hodnotou 47,66% (D15 – 54) je magazín Víkend. Každé pondělí jej sledovalo průměrně 1 317 000 diváků nad 15 let. Střepiny vyhledávalo každý týden průměrně 1 202 000 diváků starších 15 let, podíl na sledovanosti za D15 – 54 byl 51,48%. Mnoha cenami ověnčené, investigativní Na vlastní oči sledovalo v roce 2007 průměrně 1 075 000 dospělých starších 15 let (podíl na sledovanosti D15–54 je 40,46%). K oblíbeným relacím patřily i Rady ptáka Loskutáka, které každý týden v průměru radily 1 026 000 dospělých diváků kategorie 15+.

Již tradičně sklízely u diváků televize Nova velký úspěch seriály vlastní výroby. Nejsledovanějším seriálem roku 2007 se opět stala Ordinace v růžové zahradě. Každé úterý a čtvrtek večer se na ni v průměru dívalo 2 083 000 diváků starších 15 let, v hlavní cílové skupině TV Nova, tedy u diváků ve věku 15 – 54 let, se na ni v průměru dívalo 53,77% všech tou dobou u televizních obrazovek. Premiérovou třetí řadu Pojišťovny štěstí sledovalo průměrně 1 860 000 diváků starších 15 let, průměrný podíl na sledovanosti za cílovou skupinu 15 – 54 let byl 51,64%. Na denní seriál Ulice, uváděný před Televizními novinami, se dívalo průměrně 1 217 000 diváků nad 15 let, průměrný podíl na sledovanosti činil 47,19% (D15 – 54).

Diváci si v roce 2007 oblíbili také reality show Výměna manželek, kterou Nova vysílala v první polovině roku 2007, s průměrným podílem na sledovanosti 48,82% (D15 – 54). Epizoda odvysílaná 1. dubna byla zároveň nejúspěšnějším pořadem roku 2007 (viz TOP 100).

Filmy a seriály. Formou produkce, koprodukce nebo předkupu televizních vysílacích práv umožnila TV Nova natočení celé řady kvalitních a přitom divácky atraktivních snímků, z nichž některé se již také objevily ve vysílání. Nejsledovanějším českým snímkem roku 2007 se stali Účastníci zájezdu režiséra Jiřího Vejdělka. Dívalo se na ně 2 135 000 diváků starších 15 let, podíl na sledovanosti v D15 – 54 pak činil celých 59,02%. V TOP 10 českých filmů roku 2007 následuje snímek Vesničko má středisková s 2 050 000 diváků kategorie 15+ (podíl na sledovanosti za D15 – 54 je 54,37%), Noc na Karlštejně (1 902 000 dos­pělých 15+, podíl na sledovanosti D15 – 54 50,75%) a Rafťáci (1 702 000 dos­pělých 15+, podíl na sledovanosti D15 – 54 54,02%). Ze zahraničních filmů přitáhla k obrazovkám nejvíce dospělých diváků 15+ Pretty Woman (2 125 000, podíl na sledovanosti D15 – 54 43,46%), druhý byl Kurýr (1 905 000, podíl na sledovanosti D15 – 54 55,9%), třetí skončil Spartakus (1 831 000, podíl na sledovanosti D15 – 54 47,52%), jako čtvrtý se umístil film Stupeň 6: Dny totální zkázy (1 809 000, podíl na sledovanosti D15 – 54 49,52%) a pátý byl v Praze natočený Příběh rytíře (1 691 000, podíl na sledovanosti D15 – 54 47,57%).

K nejoblíbenějším zahraničním seriálům patřil v loňském roce Dr. House, dále Kriminálka Las Vegas, Kriminálka Miami a Ztraceni. Příběhy nerudného, zato však prvotřídního odborníka Dr. House sledovalo průměrně 1 053 000 dospělých diváků 15+ (průměrný podíl na sledovanosti D15 – 54 byl 53,08%). Kriminálka Las Vegas v průměru přitáhla k obrazovkám 1 383 000 diváků 15+ (průměrný podíl na sledovanosti za D15 – 54 byl 53,33%) a jen o něco méně Kriminálka Miami – 1 360 000 diváků 15+ (průměrný podíl na sledovanosti 15 – 54 byl 50,44%). Celosvětový seriálový hit Ztraceni vyhledávalo průměrně každý týden 1 207 000 diváků 15+ (průměrný podíl na sledovanosti D15 – 54 byl 44,59%).

Výsledky sledovanosti TV Nova za rok 2007 jsou výsledkem vysoké kvality týmu stanice a potvrzují, že TV Nova zůstává nejen nejsledovanější, ale i „nejmladší“ televizí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).