SANTA CLARA, Kalifornie, 17. prosince 2008 – Z průzkumu společnosti Intel vyplývá, že většina dospělých obyvatel USA potřebuje ke svému životu přístup k Internetu. Někteří z nich by se místo Internetu vzdali raději televize nebo i sexu. To je výsledek nedávného průzkumu „Potřeba Internetu v současném světě“ (Internet Reliance in Today’s Economy), který provedla organizace Harris Interactive* a sponzorovala společnost Intel.
Průzkum odhalil, že 65 % dospělých nemůže žít bez přístupu k Internetu1. Pro 71 % dotazovaných je důležité mít zařízení, se kterým se mohou na Internet kdykoli připojit. To mohou být jak přenosné počítače, tak netbooky nebo mobilní internetová zařízení (MID). Umožňuje jim to trvale sledovat důležité finanční otázky včetně stavu hospodářství v zemi.
Většina dospělých Američanů určila Internet jako klíčový nástroj pro správu osobních financí nebo vyhledávání slev a nejlepších nabídek při on-line nakupování. Kvůli přístupu k internetu by se někteří z nich vzdali i večeře v restauraci, nakupování oblečení či členství ve fitness klubech.
Sex, nebo Internet?
Podle průzkumu Intelu je téměř polovina žen a třetina mužů přesvědčena, že by se po dobu dvou týdnů raději obešli bez sexu než bez přístupu k Internetu. Přístup k Internetu je nezbytný také v současné hospodářské krizi. Pro 95 % dospělých je důležité mít zařízení, které umožňuje přístup k Internetu. 82 % lidí si také myslí, že pomocí internetových zařízení si zachovají aktuální přehled o stavu ekonomiky, a 87 % se díky Internetu podařilo ušetřit peníze. Z toho:
- 84 % ušetřilo peníze srovnáváním on-line cen a vyhledáváním nejlepších nabídek před nákupem
- 66 % ušetřilo peníze nakupováním on-line
- 65 % říká, že jim Internet umožnil ušetřit peníze díky vyhledávání kupónů, slev či speciálních internetových nabídek
Místo fitness Internet
Dospělí Američané měli také ohodnotit několik položek stupnicí od 1 do 5. Přičemž 1 znamenala úplně postradatelné a 5 zcela nepostradatelné. Přístup k Internetu byl uváděn nejvýše, přičemž 65 % dotazovaných by bez něj nemohlo žít.1
Následující položky byly ve srovnání důležitosti hodnoceny níže než Internet:
- Kabelová televize (39 procent)
- Večeře v restauracích (20 procent)
- Nakupování oblečení (18 procent)
- Členství ve fitness kubu (10 procent)
Internet vítězí nad televizí
61 % žen by radši nesledovalo 2 týdny televizi, než aby se vzdaly Internetu jen na 1 týden, přičemž 58 % dospělých Američanů s tím souhlasí. Řada pořadů a filmů je k dispozici on-line a přenosné počítače s výkonnými, energeticky úspornými procesory umožňují jejich sledování téměř kdekoli, dokonce i na cestách.
91 % dotazovaných také uvádí, že Internet zlepšil alespoň jeden z aspektů jejich života. V této skupině
- se 79 % zlepšila možnost kontaktu s rodinou a přáteli,
- 68 % se lépe nakupuje,
- 47 % Internet umožňuje lépe spravovat finance, protože nabízí aktivity jako on-line banking či úhradu účtů.
Průzkum „Potřeba Internetu v současném světě“ byl ve Spojených státech amerických proveden onlinově organizací Harris Interactive na objednávku společnosti Intel. Probíhal v období 18.–20. listopadu mezi 2119 dospělými ve věku 18 a více let. Tento on-line průzkum není založen na pravděpodobnostním vzorku, a proto není možné určit odhad statistické chyby.
Originální znění tiskové zprávy je dostupný na adrese: http://www.intel.com/pressroom/archive/releases/20081215corp.htm?iid=pr1_releasepri_20081215r
O společnosti Intel
Společnost Intel je světovým lídrem v oblasti výroby a vývoje polovodičů, technologií, produktů a iniciativ s cílem soustavně zlepšovat pracovní prostředí a životy lidí. Další informace o společnosti Intel jsou dostupné na www.intel.com/pressroom a http://blogs.intel.com.