Ukázkový obchod Bezpečný nákup.cz s březnem neskončil
Praha, 21. dubna 2005 – Nákup v internetovém obchodě není pro začátečníky úplně jednoduchou záležitostí. Ukázaly to výsledky ukázkového obchodu na www.bezpecnynakup.cz, který byl spuštěn v rámci Března – měsíce internetu. V průběhu března si zde vyzkoušelo, jak probíhá nákup na internetu, celkem 17 215 zájemců. Z toho 19 % nákupů nebylo zakončeno úspěšně. Proto se Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, které byly s BMI sdružením hlavními organizátory projektu, rozhodly ponechat zkušební obchod nadále v provozu.
„Během března si mohli návštěvníci ukázkového obchodu vyzkoušet i placení kartou. Potěšilo nás, že při tom použili všech 10 testovacích karet a že nejčastěji si vyzkoušeli karty 3D-Secure s přídavným heslem určeným pro transakce prováděné na internetu,“ uvedl Petr Skála, ředitel útvaru Karty ČSOB. Z celkem 6000 transakcí bylo přibližně 2500 úspěšně autorizovaných plateb. Na 700 transakcí bylo zamítnuto z důvodu nesprávně zadaných údajů a 260 transakcí kvůli nesprávné autentikaci.
Pro obchodníky i bankovní odborníky bylo rovněž užitečné sledovat diskusi, která se na www.bezpecnynakup.cz rozvinula. Z ní vyplynulo, co činí uživatelům potíže a o co se nejvíce zajímají. Nejčastěji se ptali, které karty je možné použít k placení na internetu.
„Poznatky získané během měsíčního provozu ukázkového obchodu nás vedly k rozhodnutí, že aplikaci www.bezpecnynakup.cz ponecháme i po skončení měsíce internetu v provozu,“ řekl Nikola Rafaj, ředitel APEK. „Dotazy zákazníků pomáhají i obchodníkům, v čem by se měli zlepšovat.“
Organizátorem 8. ročníku Března – měsíce internetu je BMI sdružení, záštitu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními partnery jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext – PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications a odbornými partnery FOR Internet a EPMA. Partnery ukázkového obchodu www.bezpecnynakup.cz jsou eProton.cz, Internet Mall, Obchodní – dům.cz, Kasa.cz, Internet Shops, Čedok a HiFiShop.cz.
Podrobnosti o projektu Březen – měsíc internetu jsou na www.brezen.cz. Tiskové zprávy BMI sdružení najdete také v servisu novinářského portálu na adrese www.PRnet.cz.
BMI sdružení je neziskové sdružení fyzických i právnických osob, jehož posláním je podpora rozvoje internetu jako globálního komunikačního prostředku, charakteristického pro informační společnost. Za svůj projekt Měsíc Internetu BMI sdružení dostalo cenu Best in ESIS (European Survey of Information Society) a cenu finalisty soutěže Stockholm Challenge Award, které se zúčastnilo 612 projektů z 80 zemí.