Technická platforma služby navíc do budoucna umožní rozšířit nabídku o další novinky počínaje video hovory a konče „unified messaging“. Dnešnímu „ostrému“ komerčnímu startu předcházel několikatýdenní testovací provoz, během něhož získala společnost stovky nových předplatitelů.
„Uvedení digitální telefonní služby na český trh představuje vyvrcholení firemní strategie, která se dlouhodobě orientovala na poskytování nejen televizních ale i novátorských telekomunikačních služeb zákazníkům prostřednictvím naší sítě“, říká v této souvislosti Václav Bartoň, generální ředitel společnosti a dodává: „Spuštěním digitální telefonní služby se naše společnost rázem zařazuje mezi přední provozovatele telekomunikačních služeb pro domácnosti a já věřím, že její role v tomto segmentu trhu i nadále rychle poroste. Tři služby po jedné síti činí z nabídky UPC přímého konkurenta pro tradiční telekomunikační služby. Na rozdíl od nich totiž přinášíme zákazníkům v rámci jedné nabídky více: levné telefonní přípojky, špičkový internet, rozsáhlou nabídku televizních programů a k tomu obsluhu zákazníků z jednoho centra“.
Společnost UPC spouští digitální telefonní službu všude tam, kde již nabízí své internetové služby – to znamená v Praze, Brně, Ostravě, Liberci, Jablonci, Hlučíně, Hradci Králové Kladně, Havířově, Ústí nad Labem. Během příštích týdnů se k těmto městům dále připojí Kolín. Společnost bude i v příštích měsících nadále investovat do modernizace svých sítí a předpokládá, že na konci roku 2006 bude mít přístup k trojici služeb UPC přes 500 000 domácností.
Liberty Global, mateřská společnost české UPC, v této souvislosti 19. dubna oznámila, že v Evropě dosáhla 1 miliónu zákazníků svých telefonních služeb.
Pokročilé technologie
Díky pokročilé IP technologii je UPC schopna vyčlenit v IP síti, kterou spravuje, prioritní šíři pásma k hlasovým hovorům a tím zaručuje odpovídající konektivitu a vysokou kvalitu zvuku. Jakmile hlasový hovor opustí síť UPC, je směrován jako obvyklý hlasový hovor. V tom tkví zásadní kvalitativní odlišnost od služby Voice over Internet Protocol (hlasové služby po internetu), která směruje hlasové hovory přes veřejný internet, v němž je možné pouze „maximálně usilovat“ o vysokou kvalitu. UPC Česká republika nabízí svou novou službu na základě vyspělé technologické firemní platformy využívající protokol SIP (Session Intitation Protocol), která do budoucna představuje vynikající základnu pro nové hlasové a multimediální služby s mnoha funkcemi, například, unified messaging, video služby a mobilní služby. Ty pak budou představovat významný krok směrem k integraci mobilní a pevné telefonie. Digitální telefonní nabídka UPC je proto více než srovnatelná s tradičními telefonními službami nejen co do technické kvality a možností telefonního spojení po světě, ale i co do výhod, které nabízí. Mezi ně patří:
Jednoduchá instalace zdarma
Uživatelé nepotřebují počítač ani předplatné širokopásmového internetu. Stačí jen přepojit telefonní přípoj ze zásuvky současného operátora do zásuvky UPC pomocí modemu, který UPC zákazníkovi propůjčí za jednorázový poplatek 1 Kč. UPC navíc provádí instalaci služby cela zdarma. Přenositelnost čísla je možná, zařídí ji společnost, ovšem za poplatek určený operátorem, od kterého klient přechází.
Telefonní přístroj do vlastnictví zákazníka za 1 Kč Každému zákazníkovi, který projeví zájem poskytne společnost telefonní aparát. Telefonní přístroj (Siemens Gigaset A 140) je přenosný (dosah signálu v budově/na volném prostranství: 50/300 m), má osvětlený displej, zámek tlačítek, telefonní seznam pro 20 záznamů (jméno a číslo), opakování volby pěti naposled volaných čísel a deset nastavitelných melodií vyzvánění. Nabízí možnost připojení dalších tří přenosných stanic. Společnost dává zákazníkovi telefonní aparát do osobního vlastnictví za jednorázový poplatek 1 Kč.
Doplňkové služby zdarma
UPC rovněž zdarma nabízí praktické doplňkové služby jako jsou: zobrazení čísla volajícího, omezení odchozích hovorů, automatická opětovná volba, hlasová schránka, přesměrování hovoru, čekání hovoru,konferenční hovory se 3 účastníky, služba Nerušit či odmítnutí příchozích hovorů ze skrytých čísel.
Atraktivní ceny a neomezené volání večer a v noci Ta největší a zcela mimořádná atraktivita digitální telefonní služby UPC spočívá ve výhodném měsíčním paušálu a cenách telefonního spojení. Měsíční paušál zahrnuje neomezené místní a meziměstské hovory zdarma (mimo síť UPC: od 19:00 hod do 7:00 hod. ve všední dny a celý den o víkendech; v rámci sítě UPC nepřetržitě) nebo za symbolické ceny.
Telefonní tarify UPC
UPC uvádí svou digitální telefonní službu na trh se dvěma základními tarify: „UPC Telefon Basic” a „UPC Telefon Freetime”. Účtování za služby je přehledné, v písemné nebo elektronické formě včetně možnosti detailního výpisu.
Tarif „UPC Telefon Basic” je ideálním řešením pro ty, kdo rádi telefonují, ale nechtějí platit vysoké paušální poplatky. Měsíční paušál je 220 Kč včetně DPH. Uživatel platí za každou započatou minutu místních, meziměstských a mezinárodních hovorů a hovorů do mobilních sítí. Ve všední dny od 19:00 hod do 7:00 hod. a po celý den o víkendech nabízí UPC atraktivní sazby pro místní a meziměstské hovory a dále nabízí bezplatné hovory v rámci sítě UPC v ČR, tj. mezi všemi zákazníky UPC.
Tarif„UPC Telefon Freetime” je vynikající nabídka pro ty, kteří rádi neomezeně telefonují večer a o víkendech. Měsíční paušál je 330 Kč včetně DPH. S tímto tarifem může uživatel neomezeně telefonovat zdarma o víkendu a v pracovní dny od 19:00 hod do 7:00 hod. na všechny pevné linky v ČR. Tarif “UPC Telefon Freetime” dále nabízí bezplatné hovory v rámci sítě UPC v ČR, tj. mezi všemi zákazníky UPC.