Hlavní navigace

Uživatelé tráví na webech více času

[Tisková zpráva]

Sdílet

Uživatelé tráví na webech více času

Uživatelé na webech tráví o něco více času. Takový závěr lze učinit na základě meziročního srovnání provedeného měřící službou NAVRCHOLU.cz. Většině uživatelů sice ke zhlédnutí jedné stránky stále stačí méně než půl minuty, nicméně postupně se zvyšuje podíl aktivnějších uživatelů.

Po více než roce byla opět provedena analýza chování návštěvníků webů měřených službou NAVRCHOLU.cz. Letošní statistiky se od těch loňských výrazně neliší, přesto je však možné zaznamenat některé dílčí posuny, které mohou být znamením určitého trendu.

Na základě naměřených statistiky lze konstatovat, že dochází k prodlužování doby, kterou uživatel během jedné návštěvy stráví na jednom webu. Ubývá návštěvníků, kteří na jednom webu tráví méně než 8 minut, a naopak přibývá těch, kteří na webu tráví více než 10 minut.

Čas strávený na webu během jedné návštěvy


Čas

Říjen 2005 (%)

Srpen 2004 (%)

Rozdíl (procentní body)

Do 30 sekund

19,06

19,60

–0,54

Do 1 minuty

10,86

11,20

–0,34

Do 2 minut

12,86

13,90

–1,04

Do 3 minut

7,92

8,60

–0,68

Do 4 minut

5,62

6,10

–0,48

Do 5 minut

4,34

4,70

–0,36

Do 6 minut

3,50

3,60

–0,10

Do 7 minut

2,92

3,10

–0,18

Do 8 minut

2,49

2,60

–0,11

Do 9 minut

2,16

2,10

0,06

Do 10 minut

1,91

1,90

0,01

Nad 10 minut

26,36

22,60

3,76

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 10/2005

Ve statistice počtu zobrazených stránek během jedné návštěvy se hodnoty proti loňským prakticky nezměnily. Téměř polovina uživatelů na jednom webu zobrazí jen jednu stránku. Naopak na velice aktivní uživatele, kteří si během jedné návštěvy prohlédnou více než deset stránek, připadá jen něco málo přes 10 % případů.

„V této souvislosti je dobré upozornit na to, že první stránka webu, se kterou se uživatel setká, nemusí být stránka titulní. Díky různým odkazům nebo vyhledávačům se může tou první stránkou stát jakákoliv jiná stránka webu. Provozovatelé webů by proto měli věnovat pozornost tomu, aby každá stránka poskytovala uživateli dostatek důvodů k dalšímu pokračování jejich návštěvy,“ připomíná vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz Tomáš Krause.


Počet zobrazených stránek během jedné návštěvy


Počet stránek

Říjen 2005 (%)

Srpen 2004 (%)

Rozdíl (procentní body)

1

42,40

42,30

0,10

2

16,30

16,30

0,00

3

10,18

9,90

0,28

4

5,80

5,70

0,10

5

4,43

4,20

0,23

6

3,08

3,10

–0,02

7

2,50

2,40

0,10

8

1,86

1,80

0,06

9

1,61

1,60

0,01

10

1,26

1,20

0,06

nad 10

10,58

11,50

–0,92

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 11/2005

Ve statistice týkající se průměrného množství času, který uživatel stráví na jedné stránce, se projevila stejná změna oproti minulému roku jako v případě celkového času stráveného na jednom webu. Ubylo uživatelů, kteří jedné stránce věnují méně než půl minuty, naopak přibylo těch, kteří jedné stránce věnují pozornost delší než tři minuty. V průměru se tak postupně zvyšuje podíl uživatelů, kteří tráví na jedné stránce delší dobu. Stále však platí, že drtivá většina (téměř osmdesát procent) nevěnuje jedné stránce v průměru ani jednu celou minutu.

 
Čas strávený na jedné stránce

Čas

Říjen 2005 (%)

Srpen 2004 (%)

Rozdíl (procentní body)

Do 30 sekund

65,27

69,90

–4,63

Do 60 sekund

12,91

13,60

–0,69

Do 90 sekund

5,50

5,10

0,40

Do 120 sekund

3,10

2,60

0,50

Do 150 sekund

2,09

1,70

0,39

Do 180 sekund

1,45

1,10

0,35

Nad 180 sekund

9,68

6,00

3,68

Zdroj NAVRCHOLU.cz, 11/2005

„Prodlužující se doba využití webových stránek může mít různé příčiny. Jako nejpravděpodobnější se nabízí větší rozšířenost trvalého připojení, kterou prokazují naše jiné analýzy. Uživatelé většinou už nemusejí příliš hlídat, jak dlouho jsou připojeni k Internetu, a je tedy pravděpodobné, že se naučili věnovat jednotlivým webům delší pozornost,“ doplňuje Tomáš Krause.

Poznámka:
V souladu s doporučeními mezinárodní organizace IF ABC je návštěva webu definována jako skupina stránek, které si jeden uživatel na jednom webu prohlédl, přičemž v prohlížení nenastala přestávka delší než 30 minut.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).