Hlavní navigace

V bbKontextu může nyní cena za proklik klesnout až na 0,1 Kč

[Tisková zpráva] PRAHA/OSTRAVA 9. března 2006 – Systémy kontextové reklamy bbKontext (www.bbkontext.cz) a bbText (www.bbtext.cz) snižují s okamžitou platností minimální cenu za proklik z jedné koruny na deset haléřů. Cena tak klesla o 90%.

Sdílet

Startovací cena, za kterou se reklama začíná zobrazovat, navíc poklesla o 80 % z pěti korun na jednu korunu. Pokud má reklama vysoké CTR (hodně se na ni kliká), dochází k automatickému snižování ceny, která může klesnout až na zmiňovaných deset haléřů.

Provozovatel zareagoval na přání zákazníků, pro něž je nyní kontextová reklama ještě efektivnější. Za stejnou cenu je možno nyní oslovit mnohem více zákazníků nebo stejný počet za nižší cenu.

Velikost kroku při změně ceny, se také změnila z jedné koruny na deset haléřů. „Dosud inzerenti inzerovali např. za dvě koruny, protože měli jen o něco horší CTR než odpovídalo jedné koruně. Nyní budou platit 1,10 Kč. Stejně tak, když jejich konkurent inzeroval za 1 Kč a oni chtěli být na jeho místě, museli zaplatit 2 Kč. Nyní zaplatí 1,10 Kč. V obou případech je to sleva 45 %,“ uvádí technický ředitel Michal Matula ze společnosti Internet BillBoard, která systémy bbKontext a bbText provozuje.

Zlevnění má za cíl ještě zvýšit účinnost
kontextových reklam. „Kontextová reklama se vyplácí tehdy, pokud je velmi levná,“ vysvětluje obchodní ředitel Internet BillBoard Tomáš Horák.

Systémy bbKontext a bbText nově umí i nahrávat data přes XML rozhraní. „Řekněme, že inzerent chce propagovat všechny položky ve svém internetovém obchodě. Náš systém automaticky převezme názvy všech položek. Pokud se někde objeví stránka, která se věnuje určitému produktu, povede reklama z této stránky přímo na daný produkt,“ vysvětluje princip Matula.

Jak funguje kontextová reklama
Systémy kontextové reklamy umožňují inzerentům zobrazovat svou reklamu pouze na stránkách, kde se pohybuje jejich cílová skupina. Inzerent si zvolí klíčová slova, která zajímají jeho potenciální zákazníky. Cestovní kancelář si například vybere klíčová slova dovolená, zájezd, Řecko, Hurgháda atd. Reklama se v takovém případě zobrazuje pouze na internetových stránkách, které se věnují dovolené, zájezdům, Řecku nebo letovisku Hurgháda v Egyptě.

Protože se reklama zobrazuje v kontextu s obsahem stránek, označuje se jako kontextová reklama. Pokud na reklamu klikne návštěvník, přesune se na internetové stránky inzerenta. Inzerent platí pouze za prokliknutí reklamy.

"Minimální cenu deseti haléřů ovšem zaplatí jenom inzerenti, jejichž reklama je úspěšná a kliká na ni hodně lidí,"" říká na rovinu Matula. Konkrétně se na cenu 0,1 Kč za proklik dostanou jenom ta slova, na která bude inzerovat jenom jeden inzerent a CTR bude 10 % a vyšší.

Kontextová reklama bbKontext se zobrazuje na 24 967 stránkách a serverech reklamní sítě BillBoard.cz. Servery a stránky sítě BillBoard.cz navštíví měsíčně v průměru 4,5 miliony uživatelů. V lednu 2006 překonala hranici jedné miliardy zobrazení reklam (impresí) za měsíc.

Systém bbText pak zobrazuje textovou reklamu přímo v redakční části článků webů jako jsou např. magazín Českénoviny.cz, FinančníNoviny.cz, MojeNoviny.cz, Pooh.cz, Brouzdej.cz nebo na inzertním a aukčním serveru Sbazar.cz portálu Seznam.cz.

PPC reklama v zahraničí roste
Internetová reklama, u níž se platí za kliknutí (tzv. pay-per-click, zkratka PPC), tvoří v zahraničí nejvíce rostoucí podíl z veškeré internetové inzerce. Uvádí to zpráva mezinárodní asociace Interactive Advertising Bureau (IAB), která sdružuje známé společnosti, jako jsou například Google, eBay, Yahoo!, CNN, stejně jako inzerenty a reklamní a mediální agentury.

Například na Yahoo! běželo minulý rok více než 250 milionů jednotlivých reklamních sestav. Platby za tuto reklamu tvoří podle odhadů 56 % příjmů světového vyhledávače Google. Dalších 46 % tvoří příjmy z reklamy, kterou Google prodává na cizích internetových stránkách.

„Inzerenti jsou často velmi překvapeni, že platí pouze za kliknutí a ještě k tomu částky v řádu haléřů či korun. Z jiných forem reklam jsou zvyklí na vysoké paušální částky,“ podotýká na závěr Michal Matula.

Akce se snížením ceny trvá do konce března 2006.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).