Hlavní navigace

Více než čtvrtina uživatelů internetu koupila většinu dárku na internetu

[Tisková zpráva] Téměř 28 % českých uživatelů internetu nakoupilo letos většinu dárku na internetu, to je v porovnání s rokem 2008 více než 67% nárůst. Oproti tomu na Slovensku většinu dárků nakoupilo necelých 19% uživatelů. Vyplývá to z komplexního výzkumu o online nakupování, který realizoval internetový srovnávač Heureka.cz, Heureka.sk a nákupní galerie Aukro.cz. Výzkumu se zůčastnilo 15 000 českých a 3 000 slovenských uživatelů internetu.

Sdílet

„Obliba internetového nakupování v České republice roste každým rokem,“ říká Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz a dodává: „Zatímco v roce 2008 koupilo většinu dárků na internetu přibližně 16 % uživatelů, loni to bylo již 24 % a letos dokonce téměř 28 %.“ Do kamenných obchodů letos zamířila pro většinu dárků přibližně třetina Čechů, na Slovensku je to téměř 42 %.  

Ve srovnání s loňským rokem méně uživatelů nakupuje v internetových aukcích. „Tento trend koresponduje s trendem letošního roku, kdy na Aukro.cz došlo k výraznému ústupu zájmu o aukce a růstu poptávky po nákupu i prodeji zboží za pevnou cenu,“ říká David Vychytil, provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz. O letošních Vánocích byl největší zájem o dámské oblečení a drobnou elektroniku. 

Podle výzkumu nakoupilo nejvíce Čechů i Slováků dárky až v prosinci, nejčastěji pro 5 až 9 osob. Necelá čtvrtina Čechů přiznává, že za dárky utratí částku od 3 000 do 5 000 Kč, třetina Čechů pak v rozmezí 5 000 až 10 000 Kč. Co se týče úvěrů na vánoční dárky, Češi se v tomto směru chovali rozumně a úvěr na nákup dárků přiznává pouze 1,6 % Čechů. V porovnání s Čechy se Slováci na nákup vánočních dárků zadlužují více, v číslech 3,1 % Slováků.  

„V porovnání s předchozími roky lze sledovat jasný trend, kdy se lidé při nákupu přesunují na internet. Z nákupu přes internet již nemají obavy, roste důležitost recenzí a zkušeností uživatelů, podle kterých se zákazníci rozhodují. Lidé pak vybírají ověřené obchody, které nabízí kvalitní služby, navíc za cenu, která je oproti kamenným obchodům výrazně výhodnější,“ komentuje výsledky průzkumu Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz. 

Informace o výzkumu:

  • Realizátor – Heureka.cz, Heureka.sk, Aukro.cz, MITON
  • Výzkum proběhl na přelomu listopadu a prosince na reprezentativním vzorku 15 000 českých a 3 000 slovenských internetových uživatelů.
  • Další sociodemografické údaje na vyžádání
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).