Ve své přednášce se Kathy Sheehan soustředila na spotřebitelské trendy v oblasti médií a informačních kanálů v období tzv. třetí fáze globalizace. Nezastupitelnou roli v tomto procesu hrají individuální potřeby (zábava) a nová média, která právě tento druh individualizace podporují. Patrné je to například na celosvětové penetraci mobilních telefonů: Zatímco v roce 1997 byla jen na úrovni 19 %, v roce 2006 dosahovala již 84 %.
Právě mobilita by mohla být symbolem 21. století. Její podoba má několik úrovní – sociální, psychickou, kulturní a virtuální. V marketingovém odvětví s ní lze nejsnáze cílit na mladistvé. Například mezi mladými lidmi od 13 do 19 let komunikuje 73 % přes SMS zprávy, 34 % využívá mobily pro video a foto soubory a např. 19% slouží k poslechu hudby a stejnému počtu též k prohlížení internetu.
Společnost GfK Praha v rámci kongresu na svém stánku představila i videozáznamy pořízené oční kamerou. Ondřej Herink, specialita na výzkum oční kamerou pro region střední a východní Evropy, zde na exkluzivních záznamech demonstroval schopnost oční kamery sledovat dráhu zraku člověka po jakémkoli materiálu (metoda Eye-tracking), a tak ověřit efektivitu libovolné obchodní komunikace.
Prezentaci Kathy Sheehan naleznete zde: http://www.stance.cz/tiskove_stredisko/files/28/prezentace_Kathy_Sheehan_GfK_aj.ppt