Jde o další krok k vytvoření inteligentního vyhledávače, který uživateli poskytne přesně to, co potřebuje, a to nezávisle na tom, kde se dotyčný nachází, jakým jazykem mluví, nebo jakou formou zadává svůj dotaz (písemným dotazem, mluveným slovem, specifikací data atd.).
Komplexní výsledky, jednoduché vyhledávání
Nový panel na levé straně obrazovky chytře nabízí nástroje k vyhledávanému obsahu a jeho kontextu, které jsou pro dané vyhledávání relevantní. Ty pak poskytují daleko větší kontrolu nad výsledky, jež je možné třídit a přeskupovat tak, aby se zobrazilo přesně to, co uživatel očekává.
Nové funkce například umožňují
- nastavit zobrazení výsledků vyhledávání za určité časové období
- rychle přepínat mezi druhy relevantního obsahu, který uživatel vyhledává. Zprávy, Video, Knihy a další…
- hvězdičkou označit relevantní výsledky tak, aby je uživatel při příštím vyhledávání našel
- a další…
Sjednocený vzhled
Při vyhledávání obrázků, videí, zpráv, knih nebo aktualizací v reálném čase, mají uživatelé nově k dispozici levý vyhledávací panel, který umožňuje vyhledávat napříč všemi druhy obsahu. Veškeré vyhledávací služby Google tak byly v rámci panelu soustředěny na jedno místo, kde je uživatelé snadno najdou. Efektivní uživatelské rozhraní s maximálním ohledem na výsledky vyhledávání nabízí:
Nová efektivnější struktura s důrazem na výsledky nabízí:
- nové výraznější logo
- efektivněji uspořádané odkazy v dolní části stránky s výsledky
- vizuálně zvýrazněné náhledy výsledků vyhledávání
- více než stovku drobných designových úprav
Další kroky v evoluci vyhledávání
- Těmito vylepšeními se dostáváme blíže k naší vizi o vyhledávači.
- V návaznosti na potřeby uživatelů jsme schopni nabídnout lepší nástroje k identifikaci toho co, kdy a kde hledají.
- Změny, které dnes představujeme, jsou výsledkem 10 let optimalizací stránky s výsledky vyhledávání.
- Vzhledem k tomu, že objem digitálních informací roste (množství, druhy, formáty), Google dělá maximum pro to, aby lidem pomohl snadno a rychle najít to, co potřebují.
O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.
Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 40% podílu na trhu vyhledávání (Toplist, duben 2010). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).
Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).
Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz
Technická podpora pro české uživatele
Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.