Výzkum byl proveden v období 21.-28. března na vzorku N = 1 378 respondentů ve věku 18+ let, kteří se po celý měsíc únor účastnili projektu NetMonitor a kteří během období 21. – 28. března navštívili některý ze serverů v tomto projektu měřených.
Z výsledků výzkumu vyplývá (viz Graf 1), že nejrozšířenějším druhem pojištění je povinné ručení automobilu k soukromým účelům, jenž využívá 63,6% internetové populace, dále pak penzijní připojištění – 55,9%, životní pojištění – 54,5%, úrazové pojištění – 49,9%, pojištění domácnosti – 49,1%, cestovní pojištění – 45,1 %, s větším odstupem pak pojištění staveb – 29,8% a další pojištění automobilu – 21,4%. 6,7% internetové populace žádný druh pojištění nevyužívá.
U všech dotazovaných druhů pojištění je podle osmé vlny NetMonitor Consumeru nejčastějším pojistitelem s větším či menším náskokem Česká pojišťovna a to jak u mužů tak i u žen. Jedinou výjimku tohoto stavu tvoří kategorie “Jiné pojištění automobilu k soukromým účelům”, kde tuto dominanci narušila Kooperativa pojišťovna s minimálním náskokem právě před Českou pojišťovnou. Podíváme-li se u této „zvláštní“ kategorie na rozdíly mezi pohlavími, zjistíme, že Kooperativa vítězí u žen, které toto pojištění užívají, kdežto Česká pojišťovna si drží první místo mezi muži i zde.
Dalším zajímavým parametrem je i výše částky, kterou členové internetové populace ročně utratí za všechny své pojistky. Jak ilustruje Graf 2, 55% příslušníků internetové populace vydá za všechny své pojistky max. 15 000 Kč ročně. Nejvyšší procentuelní podíl – 20,6% pak tvoří lidé utrácející za své pojistky částku 5 001 – 10 000 Kč ročně. Do nejvyšší kategorie z tohoto hlediska, tj. nad 40 000 Kč vydaných na pojistky ročně, pak spadá 5,6% internetové populace. Toto procentuelní rozložení částek vydávaných internetovou populací na pojištění, tak jak je uvedeno v grafu, odpovídá s minimálními odchylkami i rozložení podle pohlaví. Tyto odchylky se pohybují v maximálních hodnotách kolem dvou procentních bodů.