Vývoj výcvikové hry pro NATO nebo americkou armádu se vrací do Česka

[Tisková zpráva] BOHEMIA INTERACTIVE BUDE DALŠÍ GENERACI SVÉ VOJENSKÉ VÝCVIKOVÉ HRY VIRTUAL BATTLESPACE, VYUŽIVANÉ NAPŘÍKLAD NATO NEBO AMERICKOU ARMÁDOU, VYVÍJET V PRAZE

Sdílet

PRAHA 8. dubna 2009: Česká softwarová společnost Bohemia Interactive stěhuje svůj vývojový tým, zabývající se tvorbou další generace vojenské výcvikové hry Virtual Battlespace, zpět do České Republiky. V jejím novém vývojovém centru v pražských Dejvicích se tak otevírají další místa pro špičkové programátory. Virtual Battlespace využívají k výcviku vojenské organizace celého světa včetně americké armády nebo NATO.

„Na Virtual Battlespace až do začátku letošního roku Bohemia Interactive pracovala především ve svém australském studiu. Jsme velmi rádi, že je můžeme přivítat zpátky u nás,“ říká Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest. „Vývojáři softwaru v současné době tvoří nejpočetnější skupinu nových investorů v České republice. Jen za uplynulý rok jich na mapě ČR s přispěním CzechInvestu přibylo dalších 43.“

„Virtual Battlespace 2 si užívá celosvětové popularity. Pracuje s ním celá řada organizací včetně armád Spojených států nebo Spojeného království. Od června letošního roku jej ke svým společným cvičením nasadí dokonce i NATO. To všechno pro nás znamená spoustu další práce ve vývoji,“ vysvětluje Peter Morrison, generální ředitel společnosti Bohemia Interactive Simulations. „Přestože hlavní prodejní místo i nadále zůstane v Austrálii, rozhodli jsme se přestěhovat většinu vývojového týmu zpátky do České republiky. Jsme totiž přesvědčeni, že tu najdeme spoustu špičkových programátorů, kteří se budou chtít na vývoji Virtual Battlespace podílet. Navíc je to pro nás tak trochu návrat domů,“ dodává Morrison.

Společnost Bohemia Interactive se proslavila v roce 2001 vydáním vysoce oceňované akční hry Operation Flashpoint. Ta fungovala na grafickém enginu Real Virtuality, na kterém bratři Španělové, zakladatelé Bohemia Interactive Studio, pracovali už od roku 1997. Dnes Bohemia Interactive vyvíjí už třetí generaci tohoto enginu, na němž poběží i další verze armádního Virtual Battlespace.

„V současné době se naši vývojáři intenzivně zaměřují kupříkladu na to, aby do Virtual Battlespace zapracovali modul pro realistický výcvik obrany proti improvizovaným výbušným zařízením (IED). To byl také jeden z klíčových požadavků NATO, které chce využívat naši počítačovou hru pro přípravu vojáků na mise v Afghánistánu a Iráku,“ pokračuje Peter Morrison.

Vedle vývoje ‚vážných‘ počítačových her Bohemia Interactive pracuje i na klasických hrách pro zábavu. V současné době dokončuje svou nejnovější hru Armed Assault 2 (ArmA2), která poběží na stejném enginu, jako její armádní software.

VÍCE O BOHEMIA INTERACTIVE
Bohemia Interactive je nezávislá společnost zabývající se vývojem počítačových her. Firma vznikla v roce 1999 a v současné době provozuje studia v České republice a v Austrálii. Zabývá se vývojem špičkového grafického softwaru, výzkumem pokročilé 3D grafiky a umělé inteligence a technikami simulace fyzikálních vlastností v real-time interaktivním prostředí. Bohemia Interactive stojí za tituly jako je Operation Flashpoint nebo ArmA: Armed Assault. Divize zabývající se simulacemi, Bohemia Interactive Simulations, vyvíjí ‚vážné‘ produkty, jako je například vojenská výcviková hra Virtual Battlespace (VBS) založená na grafice a fyzikálním modelu Real Virtuality. Virtual Battlespace vzniká speciálně pro vojenský výcvik a díky tomu nabízí mnoho specifických vlastností včetně rychlých a snadno nastavitelných scénářů v realistickém 3D prostředí, časového zpracování výuky nebo nástroje pro zpětné vyhodnocení akcí. Rozdílem oproti většině ostatních vojenských simulátorů je to, že instalace, konfigurace i provoz VBS2 jsou v porovnání s konkurencí velice snadné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).