Hlavní navigace

Výzkum: 30 % českých uživatelů nakupuje na internetu bez obav

[Tisková zpráva] Třetina nakupujících na internetu a v internetových aukcích uvádí, že se nákupu online nebojí, protože si pečlivě vybírá prodejce. Více než třetina uživatelů si před každým nákupem hledá zkušenosti ostatních nakupujících. Vyplývá to z výzkumu internetových srovnávačů Heureka.cz a Heureka.sk a nákupní galerie Aukro.cz, kterého se zúčastnilo 15 000 českých a 3 000 slovenských uživatelů internetu.

Sdílet

Podobně jako v loňském roce necelých 30 % uživatelů uvedlo, že z nákupu na internetu nemají žádné obavy. „Podobný podíl je zachován mimo jiné díky rostoucím pozitivním zkušenostem s nakupováním online, které vyzkoušelo více než 97 % uživatelů internetu a každý druhý obyvatel České republiky,“ říká Tomáš Hodboď, manažer portálu Heureka.cz, a dodává: „Informovanost o internetovém nakupování roste, zákazníci si umí vyhledat a porovnat nejlepší nabídky a obavy tak postupně ztrácí.“ Na Slovensku nakupuje úplně bez obav asi čtvrtina uživatelů internetu.  

Přibližně 40 % českých uživatelů  má strach z obtížné reklamace produktu a necelých 10 % vyšších cen za dopravu. „Ceny za doručení mnohdy neúměrně zvyšují cenu zboží. Nakupující často volí ty nejlevnější způsoby doručení, až pětina nakupujících si zboží občas vyzvedává osobně přímo v prodejně, aby za dopravu nemusela platit,“ dodává Hodboď. „Přibližně 20 % se obává nedoručení zboží, tyto obavy jsou však mnohdy neopodstatněné,“ říká David Vychytil, provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz, a dodává: „Na Aukru mohou uživatelé vybírat z nabídky více než pěti tisíc profesionálních prodejců, jejichž zboží je nové a má dvouletou zákonnou záruku a kteří zajišťují profesionální komunikaci i přístup. „Kdyby přece jen došlo k nějakým komplikacím s dodáním zboží, Aukro nabízí Program ochrany kupujících, který poskytuje náhradu škody až do výše 20 000 Kč.“ 

Ve srovnání s loňským rokem vzrostl počet uživatelů, kteří před každým nákupem hledají hodnocení elektronického obchodu, ve kterém chtějí nakoupit, a to o necelých pět procentních bodů na 34,8 %. Mírně klesl počet uživatelů, kteří recenze vůbec nečtou. „V současné době tak čte před nákupem zkušenosti ostatních až 86,2% nakupujících, kteří si uvědomili, že zkušenosti ostatních jsou v podstatě tou nejlepší zárukou bezproblémového nákupu,“ říká David Vychytil, provozní ředitel Aukro.cz.  

Podle odhadů se tržby e-shopů v loňském roce pohybovaly kolem 33 miliard Kč, přibližně třetinu utrží prodejci během vánočních nákupů.  

 
Z čeho máte při nákupu na internetu největší obavy?
ČR SR
2010 2009 2010
Obavy nemám, obchod si předtím pečlivě vybírám 29,76% 30,40% 25,26%
Obtížná  reklamace produktu 41,66% 42,56% 46,66%
Vysoké  ceny za doručení zboží 9,46% 7,91% 7,91%
Nedoručení  zboží 19,12% 19,13% 20,17%
 
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení  prodejce před nákupem? ČR SR
2010 2009 2010
Ano, vždy si před nákupem recenze nebo hodnocení najdu. 34,76% 29,94% 34,31%
Ano, jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 51,43% 55,80% 49,14%
Ne, recenze pro mě nejsou důležité. 13,81% 14,26% 16,55%
 
  Informace o výzkumu:
  • Realizátor – Heureka.cz, Heureka.sk, Aukro.cz, MITON
  • Výzkum proběhl na přelomu listopadu a prosince na reprezentativním vzorku 15 000 českých a 3 000 slovenských internetových uživatelů.
  • Další sociodemografické údaje na vyžádání
 

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní  rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 757 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává zboží z více než 11 000 interne­tových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz každoročně pořádá anketu ShopRoku, ve které oceňuje dlouhodobě spolehlivé e-shopy.  

O společnosti Aukro:

Společnost Aukro provozuje největší internetový aukční portál v České republice, který se od svého zahájení v roce 2003 orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na firmy. Aukro se velmi rychle rozvíjí, komunitu Aukro.cz tvoří více než 1,5 milionu registrovaných uživatelů. Pro společnost Aukro pracuje více než 70 zaměstnanců. Hodnota obchodovaných transakcí v loňském roce překročila 2,5 miliardy korun, v letošním roce lze očekávat nárůst této hodnoty na 4 miliardy korun. K prioritám vývoje služeb portálu Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. O úspěchu v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů ve 13 zemích střední a Východní Evropy (Bělorusku, Bulharsku, Estonsku, Kazachstánu, Litvě, Maďarsku, Polsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku a na Ukrajině) Více informací na www.aukro.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).